Buketräff hos athena_arabians

Jag upprepar det jag sagt tidigare som gäller alla: Alla är välkomna och jag utgår ifrån att alla vill ha trevligt och gör så det blir trevligt! :)
Det utgår jag också ifrån annars hade jag aldrig ens bemödat mig i att skriva i tråden. Jag är väl den siste att banka på nån eller göra någon ledsen eller förbannad.

Snö får vi hoppas på att det inte blir! O_o
Nej då tar jag mig inte in till frukosten från mitt nattläger, vet du hur hala ett par pisstofflor blir med bara en liiiten gnutta snö på backen? Jag gled ända ner till stallet och rammade logväggen och fick gå tillbaka upp barfota i första snön i fjol. :o :p

Har fyllt på med vägbeskrivning :)

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt, tar med egna sängkläder men har ej tillgång till madrass) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Niyama (tältar?)
-Io
-daymint
-MacGyver
-snow (åker hem på kvällen, behöver ej sovplats)

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io
-snow

Vi behöver PM med vägbeskrivning:
-Ninnurur
-Niyama
-tanten
-MacGyver
-Blacksmithfarm
-snow
-Scata
-daymint
-hemlig

Jag utgår ifrån att @solan64 och @Io vet var jag bor :D hojta annars.

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt, tar med egna sängkläder men har ej tillgång till madrass) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Niyama (tältar?)
-Io
-daymint
-MacGyver
-snow (åker hem på kvällen, behöver ej sovplats)

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io
-snow

Vi behöver PM med vägbeskrivning:
-Ninnurur
-Niyama
-tanten
-MacGyver
-Blacksmithfarm
-snow
-Scata
-daymint
-hemlig
-Dentaku

Vägbeskrivning ja, nu har du världens chans att villa bort mig för all framtid. :nailbiting:

*Han ville komma bort, och det gjorde han med,,,,,,,* :o

Ingen fara för att villa bort sig där uppe djungeln, går du bara långt nog åt öster eller väster kommer du alltid fram till havet igen även om det kan ta några dagar, och kom ihåg att digitalarmbandsuret kan ICKE användas som kompass:p

Ingen fara för att villa bort sig där uppe djungeln, går du bara långt nog åt öster eller väster kommer du alltid fram till havet igen även om det kan ta några dagar, och kom ihåg att digitalarmbandsuret kan ICKE användas som kompass:p
Jag har inte ens nåt digitalarmbandsur, däremot en finfin kompass och så ryska invasionskartorna där hart när vartenda skithus är inprickat. :cool:

Oj så kul med en buketräff inom vettigt avstånd! :D

Pga halvklent psyke och sjuka småbarn vågar jag dock inte skriva upp mig på listan förrän jag vet hur vi alla mår den dagen. Är det ok med ett väldigt sent svar?
Tar med egen mat och om jag sover över (om det fortfarande finns plats) plockar jag med madrass :)

Vart införskaffar man sig en sån där???? Jag vill också ha en :up:
Firman heter Huskygård, dom har massor med roliga grejer. Jag har en DD travel hammock sen tidigare också som har vattentät botten och går att använda som "bivi-bag" om man behöver sova på marken. Just den här på bilden är en Hennessy Explorer Deluxe Zip som är asaskön att sova i men den andra är inte sämre men ventilerar lite sämre pga. vattentät botten.

Det som syns och hänger under är ett sk. "undertäcke" som isolerar från kylan underifrån och nästan ett måste om man är frusen.

Jag kan slänga med DD-traveln och en extra tarp om nån mer vill testa att sova hängande utomhus, dock har jag bara en sovsäck och ett undertäcke men är det varmt så funkar det utan undertäcke också.

Pga halvklent psyke och sjuka småbarn vågar jag dock inte skriva upp mig på listan förrän jag vet hur vi alla mår den dagen.
Äh skit i psyket, det löser sig efter lite hemgjort apelsinvin. Se bara till att barnen mår bra för dom ska INTE smaka nåt vin. :)

Tar med egen mat och om jag sover över (om det fortfarande finns plats) plockar jag med madrass :)
Jag slänger med patrulltältet för säkerhets skull, det bor man skitbra i. :)

Pga halvklent psyke och sjuka småbarn vågar jag dock inte skriva upp mig på listan förrän jag vet hur vi alla mår den dagen. Är det ok med ett väldigt sent svar?

Det är ju inte speciellt mycket som ska handlas gemensamt så det är ju ingen fara (plus att Ica här har öppet till kl 21). Plats att sova ska fungera, det är bara att pussla lite :)

Välkommen!

Ok, vädergudarna har (enligt både SMHI och YR) ändrat sig, det kommer att vara upphåll på tisdag om än molnigt. Något säger mig dock att det kan ändras ännu eftersom det enligt båda ska vara full sol här nu och det är jämnmulet... :cautious:

Vad behöver fixas gemensamt? Är det något mer än efterrätt, grönsallad och potatis? Jag kan göra en balja tzatziki (på laktosfri youghurt) om så önskas. Isåfall blir det lagom mängd vitlök, min mage är lite elak och tål inte hur mycket vitlök som helst för tillfället.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 768
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 304
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23