Buketräff hos athena_arabians

Hur var det @Sonic76 skulle du vara med? Och vilken väg åker du isf (har inte koll på var du bor...) Jag åker från Mariestad så om det passar kan vi kanske samåka? Eller om någon annan av er åker den vägen?

Jag antar att @Kjerulfia är för upptagen :cautious:

:D :D

Det var ju det där med datumen. Visserligen första semesterveckan, men den 8 ska jag ta med pappa, hans farbror och kusin till Skebobruk i Roslagen, där släkten kommer ifrån och gammelfarbror är född. Farbror är 90+ och förövigt bästa och äldsta boulespelaren i nedre Dalarna, så vi tänkte pumpa honom på info om vad han kom ihåg från Skebo. Gjorde likadant med min farfar (dvs hans bror) för nästan 20 är sedan precis innan han dog.

Sedan kanske jag inte är så munter den 7, i värsta fall har grå fått galoppera vidare till de gröna ängarna :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:.

Annars kan jag varmt rekommendera @athena_arabians place. Det finns massa spännande saker där!

Ps Har du sålt frysen dyrt än? ds

Det var ju det där med datumen. Visserligen första semesterveckan, men den 8 ska jag ta med pappa, hans farbror och kusin till Skebobruk i Roslagen, där släkten kommer ifrån och gammelfarbror är född. Farbror är 90+ och förövigt bästa och äldsta boulespelaren i nedre Dalarna, så vi tänkte pumpa honom på info om vad han kom ihåg från Skebo. Gjorde likadant med min farfar (dvs hans bror) för nästan 20 är sedan precis innan han dog.

Sedan kanske jag inte är så munter den 7, i värsta fall har grå fått galoppera vidare till de gröna ängarna :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:.

Annars kan jag varmt rekommendera @athena_arabians place. Det finns massa spännande saker där!

Ps Har du sålt frysen dyrt än? ds

Men fy vad tråkigt med grå :cry: hoppas ni får en bra dag iaf, det är jättefint i Skebo bruk :up:

Frysen är kvar för jag har hoppat runt så mycket men snart åker den ut på Blocket! :p

Hönsen är gnälliga och vill inte värpa eftersom en en drake ligger och väser under deras reden, så jag kanske inte kan ta med mig några ägg. :( Det är åtminstone tur att draken har söta bebisar.

Kokodag2_zpsabbhxwtj.jpg

Snackade just med granntanten. Jag bara: "jag ska sticka till Dalarna och hälsa på lite random folk jag träffat på nätet. Alltså inte i verkligheten utan online".
Hon bara: :confused::confused::confused::cautious: "Har du druckit vin igen?"

Är det för sent att anmäla sig för räkor?
Och jag lyckades spärra tideboken så kommer från jobbet lite tidigare än vanligt och dessutom behöver jag inte åka kl. 6 vilket innebär att jag kan sitta uppe och snöra lite längre in på natta :D

Absolut inte, som jag sa finns det av någon outgrundlig anledning en större mängd räkor i frysen här...
:o

"It's never too late for räkor" :cool: :D

• Gilla
Reactions: Io
Lägger in listan igen, ändra om något inte stämmer :)

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt, tar med egna sängkläder men har ej tillgång till madrass) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Niyama (tältar?)
-Io
-daymint
-MacGyver

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt, tar med egna sängkläder men har ej tillgång till madrass) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Niyama (tältar?)
-Io
-daymint
-MacGyver
-snow (åker hem på kvällen, behöver ej sovplats)

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io
-snow

Jag lyckades inte greja ihop tillvaron och kan inte komma, men jag blir glad i själen när jag ser tråden. Både för generositeten att bjuda hem alla och för att så många vill komma och hjälps åt att ordna transporter etc. Ni gör en gammal statstjänare alldeles rörd :heart

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 307
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka