Buketräff hos athena_arabians

@Ninnurur Det blir perfekt! Precis, jag har min mamma som bor ca typ där du bor (fålhagen) så det är nära och bra! Stopp på vägen låter också bra. Jag har en oerhört liten blåsa vilket gör sig påmint när jag åker bil :P xD Jag är flexibel och kan åka när som helst så jag anpassar mig efter dig och @tornblomma :)

*skrattar så jag gråter*

Just ja, servetter finns! :rofl: :p och dasspapper... :cautious: grannarna har tydligen varit så fräcka att de åkt iväg och gift sig (jag visste att de var bortresta på semester).

Jag var borta hos en släkting i ca en timme och när jag kommer hem ser jag att någon kastat toapapper på deras hus och äppelträd O_o ringer dem och får då veta att de knutit hymens band och att deras vänner tydligen skämtat till det lite :D gratulerar och lägger på samt tar en bättre titt... deras flaggvimpel är inte längre den de satte upp :rofl:

Bäst att fråga, hur pippliga är ni med påhittet "bäst-före-datum"? Kommer jag med mejerivaror så är dom precis på G eller ett par dar efter bäst-före, vilket dock inte innebär att dom varit ute ur kylrummet. Kan bara meddela att mjölk tex. håller sig minst 3 veckor efter bäst-före vid obruten förpackning och hittills har jag aldrig haft en enda deciliter mjölk eller grädde mm. som fått kasseras pga. att den varit dålig (och här snackar vi kopiösa mängder under flera år).

Bäst att fråga, hur pippliga är ni med påhittet "bäst-före-datum"? Kommer jag med mejerivaror så är dom precis på G eller ett par dar efter bäst-före, vilket dock inte innebär att dom varit ute ur kylrummet. Kan bara meddela att mjölk tex. håller sig minst 3 veckor efter bäst-före vid obruten förpackning och hittills har jag aldrig haft en enda deciliter mjölk eller grädde mm. som fått kasseras pga. att den varit dålig (och här snackar vi kopiösa mängder under flera år).
Jag går på vett och mina sinnen. Bäst före betyder inte obrukbart efter. Men när yoghurttetran börjar bli rund så slänger jag den :angel:

Hur mycket betalar du för att jag inte ska tipsa kvällstidningarna? :angel: :devil:

Om det vill sig väl så flyter det in både grönsaker, frukt och bröd mm. med tidvattnet, ett kg kaffe finns det just nu, + div. smörgåspålägg mm. i frysen. :)

Menar du att ryssen (eller någon annan illasinnad makt) skulle ha sänkt ett skepp och det skulle flyta iland vrakgods med fest förnödenheter precis nedanför din bunker precis lagom till partyt uppe i urskogen :p
Jag säger som @tornblomma, essäboken förvirrar mig lite @Ninnurur :confused: Går den att röka eller ska @Dentaku skriva ett ode i den?

Fö tycker jag att vi kör på dina räkor så länge de räcker men jag ser till att det finns mer vid behov. Av någon anledning finns det alltid räkor här... :cautious: :D

Och förmodligen flera tunnor med vitvin att skölja ner med i fall borraren skulle ha vägen inom:angel:

Jag går på vett och mina sinnen. Bäst före betyder inte obrukbart efter. Men när yoghurttetran börjar bli rund så slänger jag den :angel:
Min skåpdörr gick inte helt att stänga igår, orsaken var en tetra bra mycket för gammal saftsoppa som ju ska gå att förvara i rumstemperatur. :p

Jag hittade ganska nyligen en mjölk i min kyl med bäst före datum november 2014. Kastade den efter lite övervägande :p men nej jag är inte petig ;)

Menar du att ryssen (eller någon annan illasinnad makt) skulle ha sänkt ett skepp och det skulle flyta iland vrakgods med fest förnödenheter precis nedanför din bunker precis lagom till partyt uppe i urskogen :p
Om du bara visste hur mycket som flyter iland här,,,,,,, :D

Jag är försiktig med förnuft eftersom infektioner som är lindriga för normala människor kan ta kål på mig. Mitt immunförsvar är tämligen dåligt pga medicin och ska så vara för det är det medicinen är till för.

Jag hittade ganska nyligen en mjölk i min kyl med bäst före datum november 2014. Kastade den efter lite övervägande :p men nej jag är inte petig ;)

Har du månne samma ovana att vara hemifrån flera veckor i streck som jag då, så att det man köpte och ställde i kylen senast man var hemma har krupit fram till dörren och anfaller när man öppnar dörren :angel:

Har du månne samma ovana att vara hemifrån flera veckor i streck som jag då, så att det man köpte och ställde i kylen senast man var hemma har krupit fram till dörren och anfaller när man öppnar dörren :angel:

Nja det är snarare så att jag lagar mat hemma typ tre ggr per år :p Öppnar därför kylen ytterst sällan

Jag är försiktig med förnuft eftersom infektioner som är lindriga för normala människor kan ta kål på mig. Mitt immunförsvar är tämligen dåligt pga medicin och ska så vara för det är det medicinen är till för.
Jag är också försiktig med förnuft, inte för att en magsjuka eller annat tar kål på mig utan just bara "nä chansa inte för då kan det bli skit-kul", eller inte. Tilläggas kan att jag inte varit magsjuk på många år trots att jag aldrig tittar på bäst-före när jag vet hur livsmedlen hanterats och vad man ska vara extra observant på, som köttfärs och vissa dessertostar tex. Dessutom känner jag en mikrobiolog som jobbat på livsmedelsverket och som delat med sig av sin kunskap, vilket jag är innerligt tacksam över.

@MacGyver Jag är enormt försiktig och är väl lite av en slösare här hemma. Men jag äter inte sånt som gått ut i datum. Även om jag vet att man kan äta det mesta, och att man bör gå på lukt och syn, så vågar jag inte. Det är väl där min fobi kommer in antar jag :p

@MacGyver Jag är enormt försiktig och är väl lite av en slösare här hemma. Men jag äter inte sånt som gått ut i datum. Även om jag vet att man kan äta det mesta, och att man bör gå på lukt och syn, så vågar jag inte. Det är väl där min fobi kommer in antar jag :p
Då ska jag lära dig massor, det kommer garanterat att få dig att sluta slösa och att få dig att bekymra dig mindre om datumen. Vet du förresten, i bla. Frankrike så finns inte bäst-före utan bara producentdatum. :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 307
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka