Bukes valvaka

Jag läste någonstans att problemet varit att Trumps supporters har tagit honom seriously, but not literally, medan media tagit honom literally, but not seriously.

Jag tror faktiskt inte att han behöver bygga någon mur, eller göra någon av de andra tokiga sakerna. Hans supporters tyckte bara om att höra honom säga dem, det är inte så viktigt om man verkligen gör det, bygger en mur osv, det går bra med en metaforisk mur av strängare gränskontroller. Eller bara färre rättigheter och hårdare lagar. Jag har hör så många varianter på det i reportage från Trump-rallyn, att poängen med Trump är att han säger det jag känner. Och det är så skönt att nån gör det, istället för att säga att jag har fel eller att det inte är praktiskt möjligt eller olagligt eller vad det nu kan vara. Det är liksom bara härligt att min magreaktion har fått en megafon.
Det är som att han inte kan göra något fel alls! Jag blir galen på det :arghh:

Fast jag tror faktiskt att många av de som röstat på Trump anser att ovan mening stämmer in på många? alla? andra politiker också, så det spelar liksom mindre roll, ljuga öppet eller förtäckt tja nu har de valt en som ljuger öppet.

Jag tror att de snarare tänker att det inte är så noga att man menar vad man säger. De tycker nog inte att han ljuger, som vi såg tidigare i tråden, utan det är nog alla andra som gör det när de säger att han ljuger. Någon sorts informationsanarki, inget kan veta om något är sant eller falskt, så det kan lika gärna vara så att Trump talar sanning och resten av världen ljuger. Det är liksom ett parallellt universum där vad som helst kan vara sant (Clinton är i maskopi med judiska storbanker för att göra slut på USAs självständighet! Obama är född i Kenya! Clinton går på kokain!) eller falskt.

Eller möjligen då, om han uppenbart ljuger eller skattefuskar eller kommer med grisiga kommentarer och antastar kvinnor - än sen då, sånt gör alla! Du är bara naiv som tror något annat! Alla är skurkar!

Jag undrar om hans stab kommer att behöva plocka undan alla viktiga beslut och röda knappar under nätterna även när han är president.
De ska ha behövt göra det med hans twitterkonto.

Hjälp, en man som inte kan bli betrodd med ett twitterkonto ska alltså ge sig in i diplomatin....

Det är som att han inte kan göra något fel alls! Jag blir galen på det :arghh:

Nej, precis. Eftersom man inte litar på någon annan källa än Trump själv, så har han alltid rätt. Och om han säger saker man själv inte håller med om, så antingen så menar han det inte, eller så säger alla så.

Nr man har kommit till den punkten att man tror att alla ljuger utom Trump, då biter ju inget längre.

Jag tror att de snarare tänker att det inte är så noga att man menar vad man säger. De tycker nog inte att han ljuger, som vi såg tidigare i tråden, utan det är nog alla andra som gör det när de säger att han ljuger. Någon sorts informationsanarki, inget kan veta om något är sant eller falskt, så det kan lika gärna vara så att Trump talar sanning och resten av världen ljuger. Det är liksom ett parallellt universum där vad som helst kan vara sant (Clinton är i maskopi med judiska storbanker för att göra slut på USAs självständighet! Obama är född i Kenya! Clinton går på kokain!) eller falskt.

Eller möjligen då, om han uppenbart ljuger eller skattefuskar eller kommer med grisiga kommentarer och antastar kvinnor - än sen då, sånt gör alla! Du är bara naiv som tror något annat! Alla är skurkar!
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Nej, precis. Eftersom man inte litar på någon annan källa än Trump själv, så har han alltid rätt. Och om han säger saker man själv inte håller med om, så antingen så menar han det inte, eller så säger alla så.

Nr man har kommit till den punkten att man tror att alla ljuger utom Trump, då biter ju inget längre.
Som att stånga sitt huvud i en vägg.
Vad sjutton kan man ens göra åt detta??

Som att stånga sitt huvud i en vägg.
Vad sjutton kan man ens göra åt detta??

Jag tänker att man kan nöta ner det, så mycket man orkar. Jag förstår att det är härligt att höra någon ge ord åt det man känner, det tycker jag också. Men om det ologiskt eller olagligt eller inhumant, så ska det åtminstone inte stå oemotsagt.

Vad man ska göra i USA vet jag inte. De vill ju ha det såhär, och efter fyra år av Trump lär man ju inte ha byggt ut utbildningssystemet om man säger så. Hans sorts väljare kommer vara fler om fyra år, för det är ju inte precis rättigheter till utbildning och sjukvård för alla som är hans plattform. Inte som ondsint sammansvärjning, men är man Trump är det såklart inget problem att folk röstar på Trump, så det är ju knappast något som bör motverkas. Och utbildning motverkar ju uppenbarligen.

Med vilken rätt har vi att klaga på Trumps utbildningspolitik? Vi som har sämsta skolan i Eu och högskolor och universitet är på samma väg. Kolla upp det.
Jag tror nog att Trump är noga med vilka han sätter på viktiga poster. Alltså inte kvoterad efter hudfärg, kön, religion...som Obama har gjort,.utan bästa man / kvinna som går att finna.
Här är den trolige nästa Attorney General. Trey Gowdy.

Med vilken rätt har vi att klaga på Trumps utbildningspolitik? Vi som har sämsta skolan i Eu och högskolor och universitet är på samma väg. Kolla upp det.
Jag tror nog att Trump är noga med vilka han sätter på viktiga poster. Alltså inte kvoterad efter hudfärg, kön, religion...som Obama har gjort,.utan bästa man / kvinna som går att finna.
Bästa man menar du väl? Vad Trump tycker om kompetenta kvinnor har han ju sagt till leda. :yuck:

Att Trump inte gått till val på gratis utbildning till alla är ju ingen hemlighet. Och frågar u hans väljare är det inget att klaga på, utan tvärtom något bra. Min poäng var att det inte finns skäl att tro att utbildningsläget i USA kommer se bättre (i betydelsen att det kommer finnas fler högutbildade) ut om fyra år än det gör nu.

Vad gäller hans urval av personer kan vi nog vara rätt säkra på att det blir vita män, möjligen med något undantag. Och det lär bli rena republikanska skräckkabinettet: Newt Gingrich, Rudy Guiliani, Chris Christie...

Vad gäller hans urval av personer kan vi nog vara rätt säkra på att det blir vita män, möjligen med något undantag.

Har Trump någonsin sagt något illa om färgade mämnniskor? Jag vet ärligt talat inte, därför frågar jag. Jag vet att ett av hans företag blivit stämda för att de inte kvoterade personal utefter hudfärg, och jag vet naturligtvis om hans utfall som är tolkade som "rasistiska" mot illegala invandrare i landet - men vad baserar du det antagandet på att han bara skulle omge sig med VITA människor?

Har Trump någonsin sagt något illa om färgade mämnniskor? Jag vet ärligt talat inte, därför frågar jag. Jag vet att ett av hans företag blivit stämda för att de inte kvoterade personal utefter hudfärg, och jag vet naturligtvis om hans utfall som är tolkade som "rasistiska" mot illegala invandrare i landet - men vad baserar du det antagandet på att han bara skulle omge sig med VITA människor?

“Our great African-American President hasn’t exactly had a positive impact on the thugs who are so happily and openly destroying Baltimore.”

“And isn’t it funny. I’ve got black accountants at Trump Castle and Trump Plaza. Black guys counting my money! I hate it,” O’Donnell recalled Trump saying. “The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day.” “I think the guy is lazy,” Trump said of a black employee, according to O’Donnell. “And it’s probably not his fault because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not anything they can control.”

Language is telling, here: Virtually every time Trump mentions a minority group, he uses the definite article the, as in “the Hispanics,” “the Muslims” and “the blacks.”

No black or Hispanic executive has ever played a prominent public role in the Trump business organization.

“Our great African-American President hasn’t exactly had a positive impact on the thugs who are so happily and openly destroying Baltimore.”

“And isn’t it funny. I’ve got black accountants at Trump Castle and Trump Plaza. Black guys counting my money! I hate it,” O’Donnell recalled Trump saying. “The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day.” “I think the guy is lazy,” Trump said of a black employee, according to O’Donnell. “And it’s probably not his fault because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not anything they can control.”

Language is telling, here: Virtually every time Trump mentions a minority group, he uses the definite article the, as in “the Hispanics,” “the Muslims” and “the blacks.”

No black or Hispanic executive has ever played a prominent public role in the Trump business organization.

Nu får du ursäkta, men jag är förvånad över att inte just du kan prestera bättre exempel. Bättre kan du Sjöberga.
https://www.washingtonpost.com/news.../25/did-donald-trump-really-say-those-things/

Här är för övrigt länken till din källa. Trovärdig? Inte så mycket hörru.
http://trumpinfo.org/blacks.html

Nu får du ursäkta, men jag är förvånad över att inte just du kan prestera bättre exempel. Bättre kan du Sjöberga.
https://www.washingtonpost.com/news.../25/did-donald-trump-really-say-those-things/

Här är för övrigt länken till din källa. Trovärdig? Inte så mycket hörru.
http://trumpinfo.org/blacks.html

Nej, källor var:
Fortune Magazine
Huffington post (blog/nättidning)
Marie Claire

Jag är förvånad över att du inte verkar ha lyssnat på Trump alls. Jag har gjort det alldeles för mycket och förutom rasismen så kommer jag förmodligen att gå under de närmaste åren om jag tvingas se mer av hans kroppsspråk med händerna när han talar. Trots att det är det allra minsta av de konsekvenser för mig det här valet får (och ja, just det är inget argument mot annat än att jag borde skärpa till mig och inte reagera på sådana handikapp.).

@Sjöberga - kan du förklara vad Trump står för som är uttalat rasistiskt? Vad jag vet är människor från Sydamerika vita människor. Vad jag vet är att Trump har en större del svarta väljare än vad HRClinton har. Vad jag vet är människor från mellanöstern i huvudsak vita människor. Vad jag vet är Trump gift med en kvinna från Slovenien, tidigare gift med en kvinna från Tjeckoslovakien(?). Var är hans rasistiska kompass? Eller snubblar Trumps motståndare på värderingar och innebörder av termen 'rasism'? Jag bara frågar?

Och ja, jag anser också det beklagligt att Trump nu är POTUS. Att han morsar på polare som Putin, Le Pen och att Åkesson och att Trumps position kan få ödesdigra konsekvenser för världen. Jag är som jag tidigare sagt, inte säker på att världen hade blivit bättre eller en säkrare plats att leva på med Clinton i samma stol.

Vad har det för relevans?
Eftersom jag själv inte kan hitta belägg för ren uttalad rasism från Trump och för att de flesta menar att den berömda muren som ska utestänga framförallt (eller klar majoritet) vita människor från Mexico och sydamerika skulle vara "rasistiskt" så undrar jag också om det är relevant?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka