Bukes valvaka

Nej, att ändra sig när omvärlden ändrar sig är inte ekvivalent med att ljuga. Oavsett vad man tycker om exakt just det du refererar till.
Omvärlden? Nej vi hade noll förberedelse eller konsekvensanalyser för att ta emot så många, Fastän de visste redan i Mars vad som skulle hända. Maria Ferm struntade dock i att förmedla det.
Sen hade man mage att KRÄVA att ändra länder skulle ta tillbaka 58000 av de som kommit ända hit upp. Marocko vägrar att ta tillbaka sina och även Afghanistan, så nu står vi där med en 100000 som vi inte klarar av att utvisa.
Lövfen begriper inte att han är Folkvald av en minoritet av det svenska folket. Han är inte FNs Generalsekreterare eller ens EUs.
Det är detta som är problemet med er som blev shockade av det amerikanska presidentvalets utgång.
Politiker som aldrig haft ett riktigt jobb lever i otakt med gräsrötterna och ser ner på de som valt dem.
De gynnar makthavare som kan utöva utpressning mot staten.
Feldt berättade att det slog tillbaka när han var naiv nog att tro att företagen skulle investera istället för att ge ledning och aktieägarna större lön, bonus, fallskärm och utdelning.
Lönerna inom kommun och Landsting har knappt gått upp på 30 år Samma sak med USAs arbetare.

Vilka är rasister och ska dela upp folken i kön, härkomst, hudfärg......?
För vänstermedia CNN och all övrig msm är detta hela Agendan. Att så splittring och hat. Gärna lite skräckpropaganda på det. Det ser vi nu.

@honung jag har nog aldrig stött på någon som när ämnet rasism diskuteras, definierat "vita" som inkluderande sydamerikanska länder, och "icke europeiska länder" ....
vanligtvis - och definitivt i USA , är vita "caucasian" som definition, dvs "vita av Europeisk härkomst" .
Vanligtvis är det precis samma definition som även Sverige använder ....

Omvärlden? Nej vi hade noll förberedelse eller konsekvensanalyser för att ta emot så många, Fastän de visste redan i Mars vad som skulle hända. Maria Ferm struntade dock i att förmedla det.
Sen hade man mage att KRÄVA att ändra länder skulle ta tillbaka 58000 av de som kommit ända hit upp. Marocko vägrar att ta tillbaka sina och även Afghanistan, så nu står vi där med en 100000 som vi inte klarar av att utvisa.
Lövfen begriper inte att han är Folkvald av en minoritet av det svenska folket. Han är inte FNs Generalsekreterare eller ens EUs.
Det är detta som är problemet med er som blev shockade av det amerikanska presidentvalets utgång.
Politiker som aldrig haft ett riktigt jobb lever i otakt med gräsrötterna och ser ner på de som valt dem.
De gynnar makthavare som kan utöva utpressning mot staten.
Feldt berättade att det slog tillbaka när han var naiv nog att tro att företagen skulle investera istället för att ge ledning och aktieägarna större lön, bonus, fallskärm och utdelning.
Lönerna inom kommun och Landsting har knappt gått upp på 30 år Samma sak med USAs arbetare.

Vilka är rasister och ska dela upp folken i kön, härkomst, hudfärg......?
För vänstermedia CNN och all övrig msm är detta hela Agendan. Att så splittring och hat. Gärna lite skräckpropaganda på det. Det ser vi nu.

Om alla nättroll skulle ha ägnat hälften så mycket insats som de gör åt att lalla på nätet med åt att hjälpa till med mottagandet skulle vi förmodligen kunnat ta emot dubbelt så många utan problem.

Din argumentation är spridd, osammanhängande och till 95% byggd på helt falska uppgifter.

Om alla nättroll skulle ha ägnat hälften så mycket insats som de gör åt att lalla på nätet med åt att hjälpa till med mottagandet skulle vi förmodligen kunnat ta emot dubbelt så många utan problem.

Din argumentation är spridd, osammanhängande och till 95% byggd på helt falska uppgifter.

320.000? Vilken sten bor du under?

Japp, jag uttryckte mig fel - trump har nog inte fler svarta väljare än HRC, men däremot fick Trump fler svarta väljare än vad som förutspåtts. Nu har jag inte ens kollat upp siffrorna innan jag svarade dig, men i siffror som den som sjöberga tog fram från min länk som jag postade under valnatten så bör också frågan om Trumps politik som försämrar villkoren för kvinnor i Amerika tas med som en faktor till siffrorna. All den här statistisken kommer komma, i sinom tid.

Jag fattar inte varför annat än andel röstande svarta ska tas upp i frågan om andel röstande svarta. Och runt 85% av de svarta röstade HRC vilket är överväldigande solklart. Sedan att Obama fick över 90% ändrar inte det.

Och att HRC fick färre röster än väntat är anledningen att vi har ett riktigt stolpskott till president i världens ännu mäktigaste land. Men jag håller med HRC och Obama, i demokratins namn måste han nu ges en ärlig chans att styra som president. Åtminstone tills de värsta farhågorna infriats.

Jag fattar inte varför annat än andel röstande svarta ska tas upp i frågan om andel röstande svarta. Och runt 85% av de svarta röstade HRC vilket är överväldigande solklart. Sedan att Obama fick över 90% ändrar inte det.

Och att HRC fick färre röster än väntat är anledningen att vi har ett riktigt stolpskott till president i världens ännu mäktigaste land. Men jag håller med HRC och Obama, i demokratins namn måste han nu ges en ärlig chans att styra som president. Åtminstone tills de värsta farhågorna infriats.

Tja vi har ju en svetsare så ...

Hur många SDare har vi? Betydligt fler och det krävs bara en liten insats per mottagen flykting, för att klara av skyddet på ett bra sätt. Så med förutsättningen god vilja från alla dessa väljare så höjer jag budet till runt en halv miljon.

Aha @sjoberga goes full Shyffert, Netfix, Pizza och en cola.
Rent och skärt nys. Vi har nog tillräckligt med problem med de som kommit redan, eller har du glömt förra höstens tältläger?
Nu ska vi ta itu med asylansökningarna och de som inte har asylskäl ska fortast möjligt förpassas ur landet, köttet är slut i köttgrytan. Sen ska vi lägga krutet på att ta emot FNs kvotflyktingar som vi har förpliktat oss att göra.

Senast ändrad:
@Sjöberga - kan du förklara vad Trump står för som är uttalat rasistiskt? Vad jag vet är människor från Sydamerika vita människor. Vad jag vet är att Trump har en större del svarta väljare än vad HRClinton har. Vad jag vet är människor från mellanöstern i huvudsak vita människor. Vad jag vet är Trump gift med en kvinna från Slovenien, tidigare gift med en kvinna från Tjeckoslovakien(?). Var är hans rasistiska kompass? Eller snubblar Trumps motståndare på värderingar och innebörder av termen 'rasism'? Jag bara frågar?

Och ja, jag anser också det beklagligt att Trump nu är POTUS. Att han morsar på polare som Putin, Le Pen och att Åkesson och att Trumps position kan få ödesdigra konsekvenser för världen. Jag är som jag tidigare sagt, inte säker på att världen hade blivit bättre eller en säkrare plats att leva på med Clinton i samma stol.

Folk från Mellanöstern räknas inte som vita i USA. Och inte mexikaner heller.

Sen, när det gäller riktigt kontroversiella uttalanden i sina tal, så är Trump de halvkvädna visornas mästare, så han antyder snarare än att säga rätt ut. Att någon borde mörda Hillary Clinton t ex, eller att Megyn Kelly var kritisk för att hon hade mens. När det gäller våld mot svarta så handlar det rätt mycket om att han retweetar från högerextrema konton, inte har velat ta avstånd från KKK, lånar antisemitiskt och rasistiskt bildspråk typ Pepe the frog, inte lyfter ett finger för att stoppa rasistiska deltagare från att ge sig på svarta eller skrika rasistiska glåpord, osv.

Say what? 94 % av alla svarta väljare? Var hittar du den siffran, och tar du med i den beräkningen att Trump står för en politik som försämrar villkoren för KVINNOR - oavsett hudfärg?

Trump har fått 8% av de svarta rösterna. Clinton fick 88%. (Källa: BBC, men de siffrorna finns att få tag på överallt) Så nej, man kan inte gärna påstå att han fick en majoritet av de svartas röster.

Folk från Mellanöstern räknas inte som vita i USA. Och inte mexikaner heller.
Här tycker jag att du låter mer generellt fördömande än vad Trump gör. Sen vet jag inte varför du tror att jag behöver upplysas om dina övriga uppgifter men du hittar säkert någon annan som vill argumentera på den nivån om det du tar upp.

Du verkar inte ha en aning om hur många kvinnliga kompetenta chefer han har. Kolla det och återkom.
Om inte annat kanske du kommer ihåg The Apprentice
Fast varför har han kvinnliga kompetenta chefer?
Det är en ganska enkel fråga att svara på. Kvinnliga chefer lider i mycket högre grad än manliga av duktig flicka-syndromet, vilket innebär att de måste vara perfekta för att de ska få den respekt och den lyhördhet som en manlig chef får gratis bara för att han är man. En kvinna måste jobba skiten av sig för att få samma respekt.

Att Trump använder sig av kvinnor är ju en ren företagsekonomisk anledning. De är billigare och gör ett bättre jobb!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka