Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
En svart dag i Sveriges historia då en blå regering med brun politik röstats fram. Mitt enda hopp är att det inte går att hålla ihop det i fyra år.

Kan någon komma på något positivt drag hos UK? Pratade härom dagen med en som tidigare tillhört hans sida i politiken, fram tills de la sig platta för SD, som tog upp att han framstår som så opålitlig. Det värsta är förstås löftet till Hedi Fred, men hela framtoningen är en lismande person som säger saker som låter bra i sunden men som antingen inte stämmer eller inte hålls.
Men fanns ett löfte till Heidi? Enligt UK eller HF finns inget.

Jag tycker läget är deprimerande men det blir inte bättre av argument som i andra stycket.

Vem tjänar på det?

Men hur tusan kan man välja in den här snubben :crazy: Helt otroligt bara för att det var ett tag sedan och inte precis nyligen så är det ändå helt befängt hur han har kunnat bli vald till oppositionsråd :rage:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/forsta-motet-i-regionfullmaktige-med-nya-styret

Han får nog jobbigt om han förväntar sig stöd av sin med-SD:are från Avesta... det är en imbecill som inte ens klarar av att komma med en oppositionsbudget på kommunal nivå som innehåller siffror! :rofl:

https://www.avestatidning.com/2019-...an-inte-komma-och-saga-att-det-ar-fel-siffror

Att du syftade på folk som jobbar inom vården förstod jag gott och väl. Men ”många i vården” betyder ju direkt ingeting som källa i sammanhanget.
Nä...och det gäller väl mycket i denna tråd.

Nåväl, jag har dock hyfsad information om detta. Men det går även att googla om att det finns obekväm personal.

Vill du ha källor?

Nä...och det gäller väl mycket i denna tråd.

Nåväl, jag har dock hyfsad information om detta. Men det går även att googla om att det finns obekväm personal.

Vill du ha källor?

Jag behöver inga källor, men om man hänvisar till en källa så får man nog vara lite mer specifik om den ska tas seriöst.

Men som sagt jag anser inte att vårdpersonalens bekvämlighet ska vara styrande i detta. Om det är ”obekvämt” för personalen, vad är det då för kvinnan som behöver genomgå en förlossning av sitt aborterade foster? Det är det nog extremt få som gör i v 21+6 om man verkligen verkligen inte måste.

Jag funderade precis på samma med såhär allmänna frågeställningar? Vad som sedan kommer fram av den nya regeringen osv passar väl här men kanske inte riktigt vad vi och resten tycker om abortgränserna?
Precis. Jag diskuterar gärna just regeringsbildningen men nu drunknar ju tråden i inlägg om abort. Var liknande tidigare när ngt annat snurrad igång, fick hoppa över flera sidor när man inte orkar läsa sidospåren..

Som jag sa tidigare... Se nedanstående ledare från ATL (Lantbrukets affärstidning) avseende "Tidö-avtalet".

https://www.atl.nu/glom-inte-landsbygden

"...Däremot är det magra innehållet för boende på landsbygden och företagare inom jord- och skogsbruk oväntat...."

"...Det är häpnadsväckande att de tre partier, SD, M och KD, som före valet profilerade sig som landsbygdspartier inte har mer att komma med. Att hela frågan om att leva, bo och driva företag på landsbygden reduceras till priset på diesel är direkt stötande..."

Jojo, att utnyttja besvikelse hos landsbygdens befolkning för att samla röster gick tydligen bra.

Att satsa och ta ansvar för landsbygden, jordbruket och skogsbruket, tycks vara svårare. I vissa fall t.o.m. är avtalet hindrande för landsbygden.

Kommer någon alls att bli nöjd av den här nya regeringen?

Det är alltså rätt anmärkningsvärt, vad de löften man gav före valet, tycks vara värda efter valet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
281
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka