Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kristersson malligt innan valet:
”Vi är eniga”

Hur går det nu Kristersson?
Redan andra plats i utmärkelsen Sveriges längsta regeringsförhandling. 2018 tog det absolut mycket längre tid men det var till en början lite förhandlingar och mycket sondering, så detta är ändå ett form av rekord.

Mitt förtroende för Kristersson har länge varit lågt men sjunker för varje dag, var är botten?

Vem är säker på något? Hela artikeln är väl bara spekulationer baserat på "källor uppger", dvs. kan lika gärna vara bara löst prat.
Visst visst, men Expressen som är liberal bör väl kanske vara en av de troligaste att ha goda kontakter med L. Och sedan tänker jag att man per automatik inte tolkar texter som den här i ett oklart läge som rena faktauppgifter? Men att man ändå talar om dem?

Ok, så M har begärt två dagar till. Men i praktiken kommer det väl bli helgen också, om man vill ha statsministeromröstningen först på måndagen?

Nä, han ska gå tillbaka till talmannen på fredag och ge sitt besked. Sen ska det bordläggas två gånger för att riksdagsledarmöterna ska få tid att tänka. Sen kan det röstas om det.

”Vi är eniga”

Redan andra plats i utmärkelsen Sveriges längsta regeringsförhandling. 2018 tog det absolut mycket längre tid men det var till en början lite förhandlingar och mycket sondering, så detta är ändå ett form av rekord.

Mitt förtroende för Kristersson har länge varit lågt men sjunker för varje dag, var är botten?
Mitt förtroende för Kristersson är obefintligt. Tror det mest patetiska med dagens pressträff var när han försökte låtsas som att förhandlingarna pågått två veckor; fast alla vet när han fick sitt sonderingsuppdrag (och pressen påtalade det).

Det mest uppenbara är vilket fullständigt nerbyte av Statsminister det blir.

”Vi är eniga”

"Vi är i princip helt klara"
undrar om det betyder samma sak som "Vi är eniga"?

Mitt förtroende för Kristersson är obefintligt. Tror det mest patetiska med dagens pressträff var när han försökte låtsas som att förhandlingarna pågått två veckor; fast alla vet när han fick sitt sonderingsuppdrag (och pressen påtalade det).

Det mest uppenbara är vilket fullständigt nerbyte av Statsminister det blir.
Jag såg det i ett klipp på svt.se. Varför liksom? Tyckte han var rätt otrevlig mot journalisterna.
Har alltid tyckt att han är väldigt obehaglig och det blir bara värre. Förstår inte hur M kan ha honom kvar?

Det är ju precis som en manipulativ relation, där lögner upprepas gång på gång med syftet att de till slut ska uppfattas som sanningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Palermo
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar