Bukes Hingstråds Tråd

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dalhberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 6 514
Sv: Bukes Hingstråds Tråd

Ska betäcka mitt sto iår som är e. Indorado - Zuidhorn.
Ca 163 cm i mankhöjd och vill gärna att avkomman ska bli ungefär lika stor.

Jag funderar på Casir Ask, Cartier, eller Callahan. Tycker även om Heartbeat men han är ju ganska stor :confused: Vad tror ni?
Det viktigaste är temperamentet, då damen i fråga har lite för mycket åsikter ibland ;)

Tasji.jpg

PICT0007.jpg

Jag har 2 st e. cartier i bagaget :), är absolut ingen avelsexpert, kan bara uttala mig om dessa 2 individer. Det har olika möderne men är väldigt lika så jag antar det kommer från pappans håll, lätta hästar av sporthästtyp. Båda är väldigt känsliga och arbetsvilliga, "snurrar" lätt till det i skallen om du förstår :angel:
Båda hoppar jättebra och rör sig bra. Galoppen på den ena skulle jag dock velat haft lite större, men kan ju komma från mamman. en är 172 cm (mamman 161) den andra 168 (mamman 163)

Båda är väldigt känsliga och arbetsvilliga, "snurrar" lätt till det i skallen om du förstår :angel:QUOTE]

"Snurrar" lätt till...:rofl: blir ju lite rädd att du menar att dom är "snurriga i huvudet" men jag antar att du menar att dom fattar lätt.......eller missförstod jag nu?!

Jag tittade på hans hemsida....å det verkar som en fin hingst...verkar ju ge lite storlek också om man dömmer av dina två iaf...

Fortsätt gärna att komma med förslag:bow:

Oj då verkar ju han ge stort, det vill ju inte jag ha... :confused: Självklart så gör det ingenting om de är lättridna, men ändå :crazy:

Kul att ni säger det efersom jag redan förra året var inne på JM!
De har dessutom mycket gemensamma blodslinjer så en sådann fölunge borde blir kanon... :love:

Sen om vi ska vara peitga så heter jag Quickstar och inte step :o :rofl:

Ja jag hade nog också rek honom ;)

Förhoppningsvis så tittar det ut en JM fölis inom ett par veckor hos oss och det är ju tänkt att bli en FT häst då mamman är meriterad i svår klass.

Men vad säger du om Careful?? Eller varför inte Chacco-Blue som jag själv är lite inne på??

Jo jag hade gärna gjort det men jag har tyvärr inte riktigt råd iår :crazy: han kostar ju ändå 11000kr + moms och alla semin avgifter, även om han egentligen är värd det..

Får köpa en triss och hoppas att det "plötsligt händer" ;)

Ja jag såg att han var ordentligt höjd i år :eek:

Och ditt sto skulle jag vilja ha :love:

Men det har jag ju skrivit redan tidigare.

Careful hade jag använt till henne!

Någon som har några idéer till mitt 3-års sto som jag skrev om tidigare. e.Quite Easy- Cortez
Är tyvärr väldigt liten (ca 156 cm) men växer fortfarande. Behöver något som ger lite storlek så det med Cartier lät ju iof bra.

Är ute efter en hingst med mkt ridbarhet för hoppavel, men behöver tips och råd. Då jag vet att det finns många här som är insatta och som gärna kommer med tips så hoppas jag på lite hjälp att sålla vad som kan passa...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 411
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka