Bukes Hingstråds Tråd

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dalhberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 6 514
Sv: Bukes Hingstråds Tråd

*kl*

Jag hänger på då med;)
Har ett sto e.Nactus - Magini - Bonaparte -98, 1.57.
Behöver en hingst som lämnar större avkommor då hon är liten själv.
Det är det enda jag säger, har själv funderingar men kom gärna med råd på vad ni tycker passar henne.
Bra att fråga utomstående ibland.
Kan även säga att hon 07 fick ett jättefint föl e.Corlensky G som tyvärr dog senare.
Det var hennes första.
Men fölet var ädelt med bra gångarter.
Söker iaf en hingst som lämnar hopp+gång men mest hopp.

Bild025.jpg
[/IMG]

OJ! Ursäkta den stora bilden, men vet tyvärr inte hur man förminskar...

Elmshorn är fantastisk men jag vill varna lite för kombinationen med ett skarpt sto då hans avkommor blir KANON men inget för nybörjaren.
Fint steg och hoppar som bara den. Råkar ha en efter honom och varit spekulant på en till.
Jodå det blir fälttävlanshästar från honom med! (inte min då)

Som jag skrev, Elmshorn är helt ointressant för min del. Till alla mina ston..

index.php

Jag hakar på:angel: behöver lite råd till denna lilla dam!
Hon är e. Vermouth - Nebraska - Sombrero
1,62 i manken f. 1995
är i år betäckt med Alcatraz och skall föla om ca 2 månader
söker en hingst som lite högre avkommor med fina gångarter och skall kunna hoppa.
stoet har placeringar upp till 1.30 hoppning och jag red upp till msv dfressyr på henne men tävlade aldrig henne för jag hann inte innan hon blev triangelmärkt pga skada:(

Tycker att det låter som om Jaguar Mail hade kunnat passa bra.

nja.. är inte säker på om han skulle passa för de står att han är tät och tåvid höger fram. och det är pga bethinas höger fram som hon är triangelmärkt

*KL*

Lite tips önskas till ett sto som kanske inte ska betäckas i år... har inte bestämt mig ännu. Fölet ska nog behållas och jag önskar gärna en förbättrad galopp samt hopp. Stoet har ett bra temprament, har aldrig haft föl. Tillhör stofamilj (F.4.) e: Good Future - Martini

20080203040.jpg

nja.. är inte säker på om han skulle passa för de står att han är tät och tåvid höger fram. och det är pga bethinas höger fram som hon är triangelmärkt

Det var inte till ditt sto som Swe gav tips utan till Quicksteps skm-sto! Jag håller med Swe om att jaguar Mail borde passa skm-stoet.

Vet ej men ta en stor lätt ädel hingst med resning. Gärna med fullblod nära i stammen eller varför inte ett rent fullblod? Stammen ser lite tung ut på ditt sto. Höjden på hingsten ska vara minst 170 cm tycker jag, möjligen kan du göra avkall ett par cm om det är ett fullblod.

Tänk även du på att ta en lätt ädel hingst då stammen på ditt sto är tung. Både Amiral och Napoleon är kraftiga hästar. Hingsten bör vara över 170 cm eller därikring. Ett bra temperament är viktigt med den stammen.

Cartier tycker jag verkar trevlig och han rör sig tyderligen bra också, vilken stam han har, den går inte av för hackor.
Aerline H är ju också en trevlig hingst som både hoppar och rör sig bra.
Lucky Point är också en trevlig hingst med bra stam som både har hoppningen och gångarterna med sig.

Lambourghini är ju en hingst som kunde vara intressant bra på både gång och hoppning.
Okeanos skulle du kanske kunna titta på.
Biggles är ju en superfin hingst som börjat visa framfötterna på tävlingsbanan och hoppade ju inte så illa på bruksprovet.
Sedan finns ju gammla Alcatraz, jag älskar den hingsten och har själv en fin avkomma efter honom som både rör sig bra och hoppar trevligt.

Tsarevitj kanske, stor ädel hingst som rör sig bra och inte hoppade allt för illa 79 i löshoppning.
Briar kan ju absolut hoppa och dressyrhäst är han ju men då skall nog inte stoet vara för maffigt men han lär ju lämna stort.
Jag tycker nog bättre om Okeanos,han gjorde ett bra bruksprov i tyskland har jag för mig.
Sandreo kanske kunde vara något men där vet jag inte hur det är med hans hoppning.

Kanske Bocelli, jag har hört mycket gott om den hingsten, han har tyderligen lämnat mycket bra.
Figaro R är ju också en tänkbar kandidat, har hört många säga att han har ett så fint temprament.
Herzensdieb är en tysk trakehner hingst, mycket trevlig. Jag har själv mitt sto dräktigt med honom. :banana:

Det var inte till ditt sto som Swe gav tips utan till Quicksteps skm-sto! Jag håller med Swe om att jaguar Mail borde passa skm-stoet.

Kul att ni säger det efersom jag redan förra året var inne på JM!
De har dessutom mycket gemensamma blodslinjer så en sådann fölunge borde blir kanon... :love:

Sen om vi ska vara peitga så heter jag Quickstar och inte step :o :rofl:

Rent fullblod har jag varit inne på litegrann faktiskt. Men då måste det dock vara ett med bra temperament.
Vad tror du om Roven?
Tror du att han hade kunnat vara något?

Tycker att du ska passa på medan han fortfarande finns i sverige. Kan inte tänka mig vilken hingst som skulle ha en bättre hoppinriktad fullblodsstam. Om jag inte minns fel så har Hand in Glove xx även tävlat i dressyr med goda resultat.

Cartier och Lycky point har jag ingen koll alls på:o
Men Aerline H är väl liten om jag inte minns helt fel?
Behöver storlek, annars tycker jag att det är en mycket trevlig hingst.

Tycker att du ska passa på medan han fortfarande finns i sverige. Kan inte tänka mig vilken hingst som skulle ha en bättre hoppinriktad fullblodsstam. Om jag inte minns fel så har Hand in Glove xx även tävlat i dressyr med goda resultat.

Jo jag hade gärna gjort det men jag har tyvärr inte riktigt råd iår :crazy: han kostar ju ändå 11000kr + moms och alla semin avgifter, även om han egentligen är värd det..

Får köpa en triss och hoppas att det "plötsligt händer" ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 411
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka