Bukes fulaste rum!

Sv: Bukes fulaste rum!

Men inte är väl hela badkaret täckt av kalk eller har jag missat något? Det ser närmast ut som en cementho till kreatur eller om man ska tänka liiiite mer i lyxtankar så kan den vara gjord i någon marmorvariant ;).
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Hm, stark kalkborttagare på ett marmorbadkar..? Marmor består ju av kalk, så är det marmor (förmodligen är det s.k. gjutmarmor) så ska man hålla kalkborttagaren borta från det, kan lova att det inte blir bra! Ett (gjut-)marmorbadkar kan (ska) man slipa bort smuts som inte går bort med vanligt rengöringsmedel med allt finare sandpapper och sen behandla med vax/såpa för att smutsen inte ska fästa igen! Köper man båtvax och behandlar det med efter att det slipats upp håller det sig fräscht och lättstädat länge. Blankt dessutom. Så fram med slipmaskinen... :)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Man kan ju inte få en renovering bara för man anser saker och ting är fult. Skadade saker ska värden åtgärda om inte...är det bara att ta kontakt med HGF.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det här tipset måste du bara prova tycker jag, du kan få världens lyxigaste blanka badkar ju. Nu ser de bara snuskigt ut, men tänk när det blänker och stenens nyanser kommer fram. Kan bli supersnyggt! :idea:
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Badkaret kan man nog få att bli tufft snyggt, men tror inte det hjälper så mycket om omgivningen ser sunkig ut... :D Ska dessutom tigertofflan flytta till nyrenoverad lgh inom kort är hon säkerligen inte sugen på att lägga ned jobb på att få det snyggt. :) Men ifall någon annan sitter på ett smutssunkigt marmorbadkar kan det ju ändå vara bra att veta att kalkborttagning inte är rätt metod för just dessa badkar/handfat, men att det går väldigt bra att få dem att se ut som nya igen med en relativt liten insats. :)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Ah, bra att du sa det! Det tänkte jag ju inte ens på!

För höra med pojkvännen om han är sugen på att slipa någon dag ^^ Han brukar vara handyman ^^
 
Sv: Bukes fulaste rum!

hihi, de har jag med i mitt kök, inte renoverat sen 60 talet heller. Men de hade den goda smaken att använda vitt iaf :p
 
Sv: Bukes fulaste rum!

kl.

I LÖÖÖÖÖÖV this thread. Jag måste bara få det ur mig.

Det och att jag är ovanligt tacksam över hur jag bor för tillfället :D

Skulle jag dock snubbla över något riktigt hiskeligt kommer det plikttroget att fotas och slängas upp här. That's a promise ;)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Man kan ju inte få en renovering bara för man anser saker och ting är fult. Skadade saker ska värden åtgärda om inte...är det bara att ta kontakt med HGF.

När man måste frosta av kylen 1 gång i månaden för att den innehåller mer frost än frysen OCH står på lägsta nivån? När ugnens värmeslinga närsomhelst trillar ner och om man sätter ugnen på mer än 200grader så kommer det svart rök trots att ugnen är rengjord? När två av luckorna knappt går att stänga? När tre luckor är vattenskadade? När vitvarorna drar el för 300,- varje månad?

Saker och ting behöver ändras på. Speciellt som samtliga grannar fått både badrum, tapeter och kök renoverade. ;)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Ptja, det ser ut som att det är nån frostbeläggning (som sen blivit missfärgat av någon anledning) som är lagd ovanpå fönstret, så vi ska se om vi kan få bort det på något sätt. Den delen av rutan som är "ren" är trevlig.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Jo tack, det ar ganska labbigt!
Tyvarr sa maste kontors delen finnas dar sa vi kan driva foretaget - utan det kan vi glomma Florida helt och hallet. Dessutom sa ar ju kontorsstolen tillsammans med sangen den enda sittplatsen i rummet..
Vi hyr bara och de ar inte jatte lojala pa stallet sa man vill inte garna lagga mkt pengar pa det. Vi hade dock en kille ute som skulle titta pa att bygga till utanfor rummet (aka forsta boxen) men som tur ar hann han inte borja. Vi blev namligen utkickade for att en annan tranare ville ha vart stall (basta placeringen pa farmen) sa vi maste flytta. Som tur ar sa "renoverades" det rummet vi flyttar till forra aret och varmvatten beredaren ar sa dalig att de maste fixa en ny.

Vad gar man inte for lite sol och varme...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 518
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 126
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp