Bukes fulaste rum!

Sv: Bukes fulaste rum!

Så här ser det ut nu, fotot är taget ifrån samma vinkel:

XphKiTiCE.jpg



Så det är fortfarande grönt i köket. ;)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Haha, att ni bygde om köket, det som var så fint... :rofl::eek:

Nååågot ljusare och trevligare nu. :bow:
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Kl

Shit! Här passar våran toalett in, eller ja som den såg ut innan vi målade om. Är i skolan nu men ska leta upp bilder när jag kommer hem så ska ni få se nåt riktigt fult :p

Här kommer bilder på vår toalett:

27466683.jpg


27466726.jpg


Vi har nu fått en ny toastol och har målat väggarna ljust antikvita :)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Eller hur! Det är så snyggt så jag vill aldrig göra mig av med det ;)
Nej då, nästa gång jag pratar med hyresvärden är det jag som ber om nytt golv till toalett, hall och kök :D

Shit såg nu att golvet ser helt pissgult ut:eek: Det är faktiskt bilden som luras.. kanske är lite gult men inte riktigt så illa :D
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Mitt kök består av ett orange dubbelskåp, ett skåp målat i mattvit grundfärg (omöjligt att hålla rent), en diskbänk med bara kallt vatten som hänger på en enkel träregelkonstruktion, en liten spis, en stor halvintegrerad diskmaskin utan front och en kökspanna. Inga fler skåp och inga lådor. Golvet är en gammal torkad fd grönblått linoleummatta som är utsliten fläckvis, 50% av väggarna är av masonit med någon målad papp över i blank grå färg, dörrarna är ljusgröna och resten av väggarna är delvis målad betong från murstockarna. Fönstersmygarna och karmarna är tillfälligt uppsatta av virke som är lätt att få tag i...


Trots detta tycker jag absolut att mitt kök har sin charm. :)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Bildbevis på det krävs, tror jag...
Det låter minst sagt riktigt otäckt :crazy:
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det har jag faktiskt inte, men det borde inte vara så svårt att fixa. Ska bara plocka in frukosten i diskmaskinen först... :P

Min toa är förresten målad (direkt på spånskiva) i samma ljusgröna färg som dörrarna i köket. Både väggar och tak. :D Men jag har i alla fall normalt vitt porslin, så jag tycker inte att det är så skräckinjagande även om det inte är ett dugg snyggt.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Ah, jag kom på, jag borde ju egentligen nominera min dusch, men jag vet inte om den räknas eftersom den är inhyst i mjölkrummet..? :D

Det är inte utan att det är med viss respekt jag tänker på den gamla tant som bodde här på 80-talet helt utan dusch/bad - inte ens i mjölkrummet...
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Observera den nära totala bristen på belysning. Den enda lampan i hela köket är den som syns på bild två och som kan skymtas till vänster på bild ett. Man diskar inte för hand när mörkret fallit ute, om man säger så. ;)

Observera också att taket har samma blankgråa färg som väggarna och den omålade delen av murstocken ovan kökspannan. Tror att någon någon gång tänkte sig kakel där men att det liksom aldrig blev.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Snor sista knappen och visar vårt superskabbiga badrum. Om man tillåter sig själv att bli hemmablind känner man sig faktiskt ren efter att ha duschat, men man får ju välja vad man tittar på :P

Golv:
DSC_0014.jpg

DSC_0012.jpg

(toaletten fick vi för någon vecka sedan!)

Badkar:
DSC_0013.jpg


Badrumsskåp (med fönster i spegelbilden):
DSC_0011.jpg


Fönster (och fönsterkarm :eek: ):
DSC_0010.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 518
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 126
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp