Bukes fulaste rum!

Sv: Bukes fulaste rum!

GUUUUD vad snyggt!
Det ser inte drastiskt ändrat ut. Bara naturligt... Harmoniskt. JÄttesnyggt!! :banana:
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Nästan! Hela lägenheten är nedgången. Vi väntar på en annan lägenhet i huset som snart är färdigrenoverad, så det är inte värt att lägga ner pengar på att göra fint här.

Men on the brigt side så kan vi göra vad vi vill här, och vi behöver inte vara försiktiga med något - allt ska ändå väck så fort vi flyttat!
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Ha, då skulle ni ha sett när jag bodde i källaren. Där monterade jag in ett pissgult badkar i en skrymsle under trappan, Bart betong golv och väggar. Fick dra en slang till avloppet i rummet brevid, dölja ingången med ett håligt lakan och dra en slang ifrån köket varje gång man skulle bada.
Sen fick man ropa på den andre "varmare!" Kallare" "stäng av!"
 
Sv: Bukes fulaste rum!

:eek:

Tänkte lägga in en bild på min toalett men inser att den ligger ljusår före i skick... :D
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Pedanten sitter här bakom sin dator och bara ryyyser, det var något av det vidrigaste jag sett! :eek: Jag hade hellre spolat av mig på gatan än i det badrummet....Hoppas ni får flytta snart.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Här kommer köket! Enjoy!

kok1.jpg


Och den del av köket jag glömde beskriva, kyl och frys:
kok2.jpg


Ryyyyys.....
*kl*

Tyvärr har jag inga "före" bilder på datorn. När vi flyttade in i vårat hus var köksväggarna mörkgröna (med gamla matrester på :eek:), skåpluckorna bruna och golvet läckert mörkbrunt...resten av huset var inrett med snygga grå/vita tapeter som sakta höll på att lossna från väggarna...riktigt läckert. :D
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Till alla som spyr över vårt badrum:

Det gjorde jag också i början. Vägrade duscha där hur länge som helst. Men vafan, kalkbeläggningarna sitter där de sitter och kalk får man ju på sig ändå. Och man behöver ju inte gnugga ansiktet i hörnorna. ;)

Jag ser absolut fram emot en flytt. Men o andra sidan kunde det varit värre!
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det där badkaret hade till och med jag som inte är så känslig dragit mig för att lägga mig i...
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Har hade vart Florida hus platsat bra!
Det ligger vagg i vagg med stallet sa jag var tvungen att flytta pa forsta hasten efetrsom han snarkade sa jag inte kunde sova..
Rummet ar ca 3 X 5 meter och inhyser tva personer och en stor hund.
Dar ar kontor (ett stort skrivbord med tillhorande kontors stol och enormt dokument skap).
Sovrum (sangen star mitt i rummet for att fa plats).
Kok (stor kyl, alla kokssaker bor pa kylen nar de inte anvands. Detta inkuledrar kokplattor, vattenkokare, mikro, toaster, ugn (20x20x40 cm), brodrost etc)
Vardagsrum (Tvn bor pa "diskbanken" och mastetas ner nar man ska laga mat)
Samt att alla vara klader m.m och hundens sang ska fa plats.
Badrummet delas med grannen och ett par grodor. Som tur ar sa har var granne de sista aren varit helt ok och dessutom pedant sa det ar oftast rent och snyggt. Sorgligt nog verkar vi fa en rokande alkoholist nasta ar...

Ja just det. Vi har nu bada de sista aren haft vatten lackor (stallets varmvatten beredare bor i var garderob) som varat upp till en vecka. Detta leder till att hela vaggen bakom tvattstallet ar borta och man kan se fran badrummet rakt in i vart rum. Detta doljs med en skiva papp. Dessutom fattas det ett par plattor i vart tak = det ar svart att halla varmen ute aven med ACn pa hogsta stadiet. Vi se med andra ord rakt upp pa loftet nar vi gar och lagger oss.

(Har hemma i Canada bor vi a andra sidan i ett helt nytt tva sovrum, tva badrum, jettefint kok, super kontor, laundry room och allt som hor dartill. Det ligger for ovrigt ovanpa vart stall och ena dorren i var hall leder ut pa hoskullen.)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Ojdå....:crazy:

Äger ni eller hyr ni?
Måste det finnas "ett stort skrivbord med tillhorande kontors stol och enormt dokumentskåp "?
Går det inte göra lägenheten till compact living? Mindre och effektivare skrivbord, PlattTV på väggen, Förvaring på takhängda hyllor osv....så att ni åtminstone får plats att vända er.
Snarkande hästar kan ju vara svårare att åtgärda - fast det hade ni ju fixat till.

Värst anser jag att vattenläckorna är. Mögel och annat gojs är inte att leka med....
 
Sv: Bukes fulaste rum!

men alltså, i väntan på ny lgh kan ni ju faktiskt städa :p
spraya på rikligt med kalkrengöring (ex citek) och låt verka ett tag, skrubba och upprepa tills skiten försvinner. jag hade inte ens ställt mig i det där vidriga badkaret *ryser*
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Men dina kakelplattor är i alla fall hela. Och färgen har inte flagat av väggarna eller taket.

Du har helt rätt, det kunde varit värre!

//Waern
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukes fulaste rum!

Mitt kök o min toalett..blä säger jag bara.

I köket spenderar jag ingen tid i, senast jag lagade mat var den 26e mars i år. Jaja, gardinen matchar inte men jag hatar att matcha.

Ena sidan, på bänken bredvid spisen står nu mikron. Ugnen är urussel, luktar bränt bara man använder den (den är rengjort noga o.s.v)
27495295.jpg


Andra sidan, kyl o frys. Där mikron är finns det nu en vattenkokare och kaffebryggare.
27495286.jpg


Diskbänken. Orkade aldrig ställa undan disken, och så finns det några saker som behöver diskas. Vad tycker ni om de överheta väggarna? Blekgul? Smutsgul?
27495283.jpg


Toaletten..med ett MÖRKgrönt golv. Man blir nästan bländad.
27495292.jpg
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Måste visa upp mitt kök!

Före (tyvärr ser man inte den hemska bänkskivan här, i gammalt sunkigt mörkt trä):
Picture37.png



Efter:
Picture38-1.png

Picture31.png
 
Sv: Bukes fulaste rum!

men alltså, i väntan på ny lgh kan ni ju faktiskt städa :p

Skojar du med mig? :p Vi har använt rengöringsprodukter för ett år minst! Alla väggar i hela lägenheten är skrubbade, likaså golven. Och kyl och frys. Och ALLA skåp. Och spis och ugn. Badrummet har vi försökt med, men vi behöver riktigt starka medel, för det SITTER! :(
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Skojar du med mig? :p Vi har använt rengöringsprodukter för ett år minst! Alla väggar i hela lägenheten är skrubbade, likaså golven. Och kyl och frys. Och ALLA skåp. Och spis och ugn. Badrummet har vi försökt med, men vi behöver riktigt starka medel, för det SITTER! :(

Har du provat cillit? Den för just kalk, den är super! tar bort de mest ingrodda kalkfläckarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 518
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 126
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp