Bukes fulaste rum!

Fibusen

Trådstartare
Tänkte att vi kunde lägga in lite bilder på våra fula skrymslen!
Kan vara köket,badrummet,eller bara ett vanligt rum.

Kanske har ni nyligen köpt hus där det renoverats senast på 1950 talet,och ser förjävligt ut rent ut sagt?

In med eran gräsligaste vrå!!! :D
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Mitt badrum platsar definitivt in här!!! Orginal 1958:p
lgenheten023.jpg


lgenheten022.jpg
(bilderna är tagna när vi renoverade resten, vi har inte skor på badkaret eller penslar där annars)

Ska bytas ut så fort vi får ihop lite pengar. Badkaret är värst, finns ingen emalj på vissa ställen...
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det är i alla fall kakel och piggt mintgrönt. :p
Har sett värre faktiskt. Men har ingen bild..
 
Sv: Bukes fulaste rum!

För mintgrönt är så snyggt;)

Det blev bättre med duschdraperi och en matta, men jag hatar det av hela mitt hjärta.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Titta under takfönstret. Hade precis lika din, fast i två hallar i huset. Det såg i och för sig tusen gånger värre ut under fönstren hos mig :p. När vi renoverade taket och övervåningen för ca 2 år sedan passade vi på att ta bort takfönstren. De var ditsatta på 1950-60 talet, det ser ut som om din är från den tiden med. Vi fundera på att sätta in något nytt fönster, men snickaren sa att inget fönster på tak är fuktsäkra. Eftersom vårat gamla hus inte haft takfönster från början valde vi att ta bort dem och få ett "fuktsäkrare" tak.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Hmm,jaa,det var ju.....Charmigt! :angel:


:D

In med MER bilder nu allihopa då!!!! :D
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Jag skulle vilja nominera mitt kök. Är ett gammalt Marbodalkök som sett sina bästa dagar och även alla andras bästa dagar.. Vitvarorna är nog lika gamla = förmodligen byggår... Och jag bara haaaatar det. *spysmiley*

Ska ladda batterierna till kameran så ska ni få se.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det kan inte vara värre än mitt kök innan jag målade om.

Luckorna hade exakt samma färg som gröna ärtor på burk, Tapeten var grönblommig i en annan nyans och taket var stänkmålat i grönt... :crazy:

Tyvärr har jag bara efterbild, ingen före:

kok.jpg
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Toa mitt f.d hus
fotskl019.jpg

escodobe

fotskl016.jpg

Golvet är rosa plastmatta och när jag flyttade in var det rosa virkade gardiner över fönstren i en mässingstång och krusidullknopp.
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Men tapeten var ju jätteball!

Ska fota mitt badrum nån gång, det är gräsligt haha.
Tapeterna är sandfärgade/oranga med snirkliga blommor.
Original från 1987 (tror jag).
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Du borde ha försökt hitta bruna vitvaror (tvättmaskinen) för att matcha. Hade varit käckt. ;)
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Det kan inte vara värre än mitt kök innan jag målade om.

Luckorna hade exakt samma färg som gröna ärtor på burk, Tapeten var grönblommig i en annan nyans och taket var stänkmålat i grönt... :crazy:

Tyvärr har jag bara efterbild, ingen före:

kok.jpg
Alskar mattan! :) Vart har du hittat den?
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Billigt på R*sta. Knappt 200.

Men den är av syntet och extremt opraktisk, ALLT skräp fastnar på den, särskilt bra i ett kök... :crazy:
 
Sv: Bukes fulaste rum!

Åh, jag ska sätta igång och fotografera hela farsans lägenhet (som jag bor i nu, tills jag fått tag på egen lägenhet igen...) :idea: :angel:
Det ser förjääävligt ut här. Jag har städat 7-8 timmar om dagen i 3 dagar nu och nu först börjar det se okay ut. Bara man byter ut möbler och tapetserar om så blir det nog bra... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 518
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 126
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp