Bukes fotoutmaning!

Min vardagsbild är egentligen inte någon bra bild fotomässigt, men den är ganska typisk för hur det kan se ut den dag i veckan då jag brukar sitta hemma och jobba.
10376840_10205639445819076_3981708159058254033_n.jpg

Min vardag, som student.
Dessvärre försvann en del skärpa eftersom jag laddade upp den på bloggen, såg inget direkt syfte med att ha den på fb eller låta den ta upp plats på photobucket ;)

xida_4889.jpg

Min plan var att skapa en bild med flera grejer att upptäcka, inte en simpel bild där fokus ligger på ett självklart ställe och resten är blurrigt. För det är så jag uppfattar mina studier, det är massor och man hittar nya grejer hela tiden :D
Hade kunnat göra den ännu mer komplex genom att öppna boken och något av häftena, men det är ju såhär det ser ut när jag börjar och jag har sällan både bok och häften öppnade samtidigt.

Jag hade nästan gått lite mer åt sidan och fått med ännu mer av gatlyktan som motljus, skapat en aura liksom :) Men jag älskar häcken i bakgrunden! Den är ashäftig!
Det kom en bil och jag ville testa att försöka få med ljuset, men såklart kan man ändra vinkel, men i stundens hetta får man va snabb. Det kommer inte så många bilar på vår väg och jag tror inte folk blir så glada om jag ställer min bil på vägen bara för att få med lite ljus.
Något jag dock skulle vilja göra är att dra ut i skogen när det är halvmörkt och fota bilens ljus från träden så man ser hur ljuset sprider sig (ljus linjer typ) undra om jag förklarar så ni förstår, känner mig lite luddig, vet vad jag tänker på men så svårt att förklara. :p

Det kom en bil och jag ville testa att försöka få med ljuset, men såklart kan man ändra vinkel, men i stundens hetta får man va snabb. Det kommer inte så många bilar på vår väg och jag tror inte folk blir så glada om jag ställer min bil på vägen bara för att få med lite ljus.
Något jag dock skulle vilja göra är att dra ut i skogen när det är halvmörkt och fota bilens ljus från träden så man ser hur ljuset sprider sig (ljus linjer typ) undra om jag förklarar så ni förstår, känner mig lite luddig, vet vad jag tänker på men så svårt att förklara. :p
Jag förstår hur du menar! Om det bara var ögonblicksfoto så är det ju så bra som det kunde bli! :)

Mina fotoplaner har inte gått så bra den här veckan - har jobbat och missat tillfällena jag planerat... Så om jag inte får till något ikväll har jag två alternativ, en ögonblicksmobilbild från veckan eller leta fram något äldre.

Alias - valt ämne antal gånger:
Warg III
Ninnurur II
Ackio 0
Migo 0
Lavinia 0
Lisa412 I
Trott 0
Flixon I
hemlig 0
RedHyuuga I
Matinee 0