Bukes fotoutmaning!

Jag är gärna med fast min variant av att fota är att sikta och trycka av. Förra veckan försökte jag fota svart vitt men hittade inte den funktionen på min kamera ej heller har jag eller kan nåt redigerings program.
Min svartvita bild blev så här, med lite gult i. Mycket störande

Den här veckan är jag ledig hela veckan så jag kan inte fota nånting på jobbet vilket annars hade varit en ganska kul grej. Men kan säkert finna något annat att fota.

Precis hemkommen från en lång och tuff arbetsdag med avslut på ridlektion direkt efter jobbet (ingen tid att åka hem och koppla av), nu både fryser jag och musklerna värker.

Så med tanke på det så får det bli ett tema vardagen, helst från sitt jobb om det inte råder fotoförbud eller att man inte har något jobb eller va påhittig. Nyfiken på hur ni kan göra era vardagar/jobbet intressanta på bild. ;)

Jag vet inte vem som får äran att ta ny utmaning nästa vecka är tyvärr för trött för att kolla igenom tråden, känner någon sig manad är det varsågod från min sida i alla fall. :)
Nu blir det en varm dusch och säng, sen på jobbe imorrn, kanske tar med mig kameran då. :p

Kul tema! Är arbetslös just nu så har kanske inte den mest spännande vardagen, men ska se vad jag kan komma på :)

Nu lyckades jag få till en svart vit bild så den blir både min svartvita och min vardagsbild
dsc02345_54c9176b2a6b22484114e299.jpg

Detta är min vardag (och fordonet jag satt i när temabilden för denna vecka togs), detta är dock en mobilbild (tyvärr med dålig skärpa för kvalitén försvann när jag ladda upp den). Tycker ändå det går att få till rätt bra bilder med en mobil bara man har lite fantasi. :p

Förresten vart brukar ni lägga upp era bilder?

10702060_825805147450333_8765332785665547270_n.jpg

Hörni, EN bild per tema! Inte en per inlägg. Visst, det har varit lite fritt en stund men nu håller vi oss till reglerna igen! *hötter med fingret* ;) och har man missat att posta sitt bidrag innan midnatt på söndagen så är den veckans tema kört, man får inte lägga in det nästa vecka.

Vill man visa fler bilder så finns fototråden :)

Hörni, EN bild per tema! Inte en per inlägg. Visst, det har varit lite fritt en stund men nu håller vi oss till reglerna igen! *hötter med fingret* ;) och har man missat att posta sitt bidrag innan midnatt på söndagen så är den veckans tema kört, man får inte lägga in det nästa vecka.

Men sist läste jag något om två bilder per tema och många som var positiva till det, nu är jag förvirrad.. :confused::confused::confused:

Men sist läste jag något om två bilder per tema och många som var positiva till det, nu är jag förvirrad.. :confused::confused::confused:
Om man inte kan välja mellan två bilder så borde dom läggas i samma inlägg (om vår utmaningsledare tycker att det är en bra idé), så man kan diskutera om varför man borde valt den ena eller den andra i så fall :)

Om man inte kan välja mellan två bilder så borde dom läggas i samma inlägg (om vår utmaningsledare tycker att det är en bra idé), så man kan diskutera om varför man borde valt den ena eller den andra i så fall :)
Som jag förstod det handlade det inte om att inte kunna välja, utan att det skulle va roligare att lägga upp två bilder.

Här kommer min vardagsbild! Eftersom jag är arbetslös och ensamstående så är ju dottern en enorm del av min vardag. Men att få en naturlig bild på henne är inte det lättaste ;) Här är hon i full färd med att sminka en fjäril i ansiktet på sig, koncentrationen är djup och jag kunde därför smyga omkring lite med kameran :)
Vardag-2.jpg

För övrigt så lägger jag ut bilderna i min blogg eller på fb (kan direktexportera till fb från LR).

Detta är min vardag (och fordonet jag satt i när temabilden för denna vecka togs), detta är dock en mobilbild (tyvärr med dålig skärpa för kvalitén försvann när jag ladda upp den). Tycker ändå det går att få till rätt bra bilder med en mobil bara man har lite fantasi. :p

Förresten vart brukar ni lägga upp era bilder?

10702060_825805147450333_8765332785665547270_n.jpg

Jag brukar lägga upp bilderna på imgur.

Det var jag som började röra till det om två bilder, tanken då var att man skulle lägga två bilder i samma inlägg, som vi sedan gemensamt kunde analysera/jämföra. Men det togs inget beslut om detta, utan precis som @Ninnurur skriver var det bara uppe för diskussion.
Jag är så basic att jag lägger bilderna på facebook! Jag använder picasa för att systematisera bilderna lokalt på hårddisken, men använder inte deras webtjänst alls.

Jahapp. Förlåt då.

Alltså, sluta ta åt er så personligt eller bortförklara er. Jag ville påminna om reglerna igen eftersom det slarvats lite runt om, ingen nämnd ingen glömd. Reglerna finns i trådstarten samt inlagt senare i tråden. Återigen, vill inte peka ut någon, bara räta ut krokarna lite! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka