Bukes Cjihuahua´s

L

LakritsZ

Jag har 2 chihuahua´s skulle gärna vilja se bilder på era chihuahua´s...så släng in dem........:love:

Mina kommer senare............:angel:

Sv: Bukes Cjihuahua´s

Här kommer mina Gucci och Plutten:

16691604.jpg

16691590.jpg

17236112.jpg

16691589.jpg

woopppssss såg att jag skrivit fel i överslriften.........:devil:

Hon är så söt din lilla dam, hon kan inte väga mycket? :)

Min lille herre då, 1.8 kilo tung och ganska exakt 4 månader gammal i dagsläget (undrar hur mkt större han blir??):

16793399.jpg

17303860.jpg

17303861.jpg

Hon är så söt din lilla dam, hon kan inte väga mycket? :)
Stacey väger 2 kg när hon är som hon ska. Just nu är hon lite knubbig och väger 2.2 kg. :angel: Men vi ska bli lite mer aktiva när sommaren kommer. Ut och träna mer och ut på agilitybanan igen. Nu när det bara är lerigt och regnigt tycker varken hon eller jag att det är speciellt roligt.

Min lille herre då, 1.8 kilo tung och ganska exakt 4 månader gammal i dagsläget (undrar hur mkt större han blir??):
Väger han nästan 2 kg och är 16 veckor gammal?? Shit!! :eek::crazy:
Han kommer ju bli ca 3 kg om inte 3.5 kg som vuxen.

Är han svensk eller import?

Senast ändrad:

Jag som är fast besluten att någon gång äga en chihuahua blir överlycklig över era underbara bilder!!
Måste få fråga: Ni med vavvor, vad tränar ni med dem? Hur funkar skogspromenader? Är det någon här som har häst och låter vavvorna följa med till stallet, med på ridtur osv?

Ni med vavvor, vad tränar ni med dem?
Jag har gått flera lydnadskurser med Stacey. Dessutom har vi gått agilitykurs. Tränar hemma gör vi på lydnaden och lite tricks.

Hur funkar skogspromenader?
Det funkar hur bra som helst. Dock blir det ju inte en rask promenad på 1 mil. Men det blir en lagom promenad i 5-8 km.

Är det någon här som har häst och låter vavvorna följa med till stallet, med på ridtur osv?
Stacey är mer eller mindre uppfödd i stallet då jag hade stall hemma på den tiden. Men med på ridtur hade jag aldrig haft henne. Först och främst är hon inte tillräckligt snabb och för det andra så händer en olycka så lätt. Och det är inte mycket som behövs för att en chihuahua ska bli skadad av en häst eller annat djur. Sen måste man även tänka på rovdjursrisken i skogen. Det är ett par vavvor som faller offer för rovfåglar varje år tyvärr.

Tack för ditt svar, det är väl ungefär så jag hade trott att det funkar med vavvorna!:)
Låter hemskt det där med att rovfåglar kan ta dem!
Tycker att det verkar vara underbara hundar, jo, det kommer att bli en sådan för mig!

Väger han nästan 2 kg och är 16 veckor gammal?? Shit!! :eek::crazy:
Han kommer ju bli ca 3 kg om inte 3.5 kg som vuxen.

Är han svensk eller import?

Jag veeeet, jäkla sk*t, han som skulle bli champion :crazy: Min förhoppning om cert får nog gå ner till ettor :angel:
Han är helsvensk uppfödning å pappa väger 2.1 om jag inte minns fel, och mamman har gått hyfsat på utställning så SÅ stor kan hon inte vara.. Jag hoppas han bara växt väldigt fort, kanske finns en liten chans han inte blir gigantisk :o

Vad allas vavvor ser olika ut tycker jag, eller vad tycker ni?

Ja, ingen är den andra lik. Men gudomligt söta, jättesvårt att välja ut någon, men jag tycker den långhårige är snyggast. Har alltid vurmat för hundar med lite längre päls.

men jag tycker den långhårige är snyggast.
Vaddå den långhåriga? Av alla bilder i denna tråden så finns det 3 st korthåriga, och 2 st av de sitter på samma bild och tillhör Spói. Den tredje är vavvan som tillhör Ainon. Resterande vavvor är långhåriga.

Vad vägde han när han var 12v?

Min kompis tik hade samma vikt som din, väger nu i vuxen ålder 3,2kg men är lite smal.

Mina är långhåriga båda två, fast den yngsta har fortfarande valppälsen kvar (en del iaf) men dom är inte alls lika långhåriga och fluffiga som andra vavvor, mina har mer som kattpäls typ.. :)

Jo de ser ganska så olika ut. Långhåriga och korthåriga får olika uttryck såklart och sedan så är alla i olika åldrar, detta tillsammans med de olika färgerna gör nog mkt ;)

Men sedan så finns det ganska så stora skillnader i kroppsbyggnad bland vavvorna beroende på vad uppfödaren prioriterar och bort prioriterar.

Själv ville jag ah en hund med lite otypat huvud då jag föredrar det framför de mer extrema.
Jag föredrar de korthåriga elelr långhåriga med lite mindre päls :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 601
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka