Bukehundar i Västerbotten!

aneeette

Trådstartare
Blev lite inspirerad av gnägg-forumet och tänkte att det kan vara kul att se vad det finns för hundar och människor här i Västerbotten! :laugh:

Berätta lite om dig själv, din hund/dina hundar och vad ni gör för något tillsammans!

:bump:

Sv: Bukehundar i Västerbotten!

Mig känner du ju sen tidigare men det gör väl ingen annan här :)
Är 22 år bor i Vännäs har en Jack russell tik som är ca 1år 8 mån. Vi tränar lydnad och agility och planerar att börja tävla nästa år i lydnad iaf.

Har satsat ganska mycke på viltspår den här hösten och har fixat en 1:a i öppenklass än sålänge, och vi ska ta championatet nästa år :laugh:

22292278.jpg

Söta hunden! :bump:

Jag kanske också ska skriva nånting om mig och djuren..
Är 23 år, bor i Umeå med två hundar, en mittelspitzhane på 16 månader och en schäfertik som just kommit hit som snart fyller 10 månader.

Tränar lydnad och lite spår och sök för husbehov med lilla hunden. Stora hunden får mest öva på att uppföra sig "som folk". Men det är tänkt att det ska bli lite lydnad och sök för hennes del så småningom :laugh:

29868825.jpg

Jag håller till i Skellefteå!
19 år, har häst och mellanpudel på 2 år, en omplacering som vi inte hunnit ha så länge.
Vi jobbar på fokuset på matte, dessutom behöver han gå upp i hull och muskler sedan hans lilla äventyr.
Förhoppningen för honom är att bli en riktig allround hund, han ska kunna vara med i stallet, ha kul med och kanske träna lite lydnad och agility, vi får se vad han tycker är kul!

Söt är han iaf, min lilla gula mirakelhund :love:

vad fin schäfern var! :love:
Har alltid varit svag för dom, om det inte vore för den allergiska sambon hade jag garanterat skaffat schäfer, men pudel är inte så illa pinkat heller :angel:

Donnorna: Oj vad ni är igång, vad kul! Supersöt var hon vovvan din :)

Visst är hon :love: Jag har alltid haft en slags förkärlek till schäfrar, men inte riktigt velat ha en.. utan att vetat varför.. Men nu är hon här och jag älskar det! Ganska mycket jobb med henne, hon är en omplacering och jag har bara haft henne i snart 2 veckor, men hon har börjat landa ordentligt och är inte ens hälften så dryg nu som hon var när hon kom :cool:

Här kommer en helkroppsbild på henne, hon står väl inte optimalt och huvudet är såklart åt fel håll.. men ändå!

29869203.jpg

Jag har läst din tråd om din bortsprungna lilla filur. Så himla skönt att han kom tillrätta igen! :laugh: Han är verkligen söt!

Umeåbo sen ett par månader med lilla schipperken Kittie 5 år och min jaktgolden Iver 1 år.

Tränar ofta och gärna!
Mest lydnad, men vi pysslar även med sök, spår och jaktapportering. Om Iver blir återställd efter operationen nästa vecka så är planen att inleda hans tävlingskarriär nästa år eftersom han skadade sig i samma veva han hade åldern inne för tävling nu i höst.

Hon var verkligen fin!

Ja visst är det skönt, han hoppar ju till med bakbenen ibland, han ska in till vet då han byggt lite muskler och gått upp i hull så får vi kolla vad det är, jag håller tummarna för att det inte är allvarligt!

Jag läste din tråd om OP, hoppas verkligen det går bra!
Ska hålla tummarna.

Born and raised in Skellefteå, 21 år.

Har ännu bara en hund, men kikar runt för att se om vi kan utöka med en till i sommar.

Nixon är en liten dvärgpinscher som är 20månader.
Vi tävlar lydnad och ställer ut oekonomiskt mycket :D
Nästa år SKA vi fixa viltspårschampionat och uppflytt till lägre i bruks.
Även försöka ta oss till start i agility och weighpull om tiden räcker till.

Utställningsmode
a2_57124236.jpg

Weightpullmode
9_60895001.jpg

Lydnadsmode
1253967775_resized.jpg

Va kul att vi är några stycken här! :)

Nu ikväll har jag varit och tränat bakom ishallen med en massa annat folk. Hade med mig båda två, planen var att köra halva tiden var med båda hundarna - men naturligvis va "arga gubben" där den här gången också och skrämmer livet ur min lilla hund när han står och skriker på sin hund som vägrar lyssna på ett enda ord han säger åt den (men jag förstår hunden, hussen gör inte en enda sak på "rätt" sätt).

Kid vågar inte göra något när gubben är där utan tar åt sig allt när han står och skriker, även om vi står på andra sidan planen, han får panik och vill bara därifån. Känns bara hemskt att ha med honom när han är så rädd för gubben, så länge inte gubben är där så sköter han sig som vanligt =) Han hälsar på främmande folk nuförtiden, och bara det är ett stooort framsteg ;)

Eila därimot tyckte att det roligaste på hela träningen var när "ledaren" skulle gå runt och "störa", hon slängde sig på marken och ville bli klappad :cool: Lera upp till knäna, men hon va nöjd :banana:

Vad har ni gjort idag?

Vi övar lite på olika kommandon, han är ju helt grön men det kommer, han är smart!
Sitt och ligg kan han nu. Stanna och upp är påväg, även kom hit.
Har dessutom varit iväg och köpt hundmat, försöker få tag i färskfoder åt honom då han har lite dålig aptit bland annat.
Annars har vi bara tagit det lugnt, det är isgata överallt, och vovve halkar runt och ser förvirrad ut :confused: :love:

Vad trevligt med en till Skelleftebo i tråden! :)

Vilken cool liten rackare du verkar ha, skoj med en vovve som är så allround :)

Tack för Pmet också, har svarat!

Schäfern är också väldigt grön, hon kunde nääästan sitt när hon kom. Men har haft lite annat att fokusera på med henne än att lära henne olika kommandon - typ att inte slänga sig över andra hundar vi möter på promenader.. :angel:

Men det kommer! Det är roligt att ha nått att jobba med. Hon ha börjat fatta "ligg" också.. hon slänger sig bokstavligen på marken och väntar på godis :p hon är så söt!

Hon äter också dåligt, och jag blandar i liiite färskfoder när det är matdags och då äter hon iallafall hälften av det hon egentligen ska få i sig. Ska ta och kolla upp det här med fodret åt henne, hon verkar inte va nått större fan av det hon får idag.

Som grundare av första "Bukehästar i Norr- och Västerbotten"-tråden vore det väl illa om jag inte visade mig här också. Även om jag inte alls har samma ambitionsnivå som många på hund..

Har iallafall två mördarhundar: McMadness Unbrindled som kallas Danken, en brun dobermann på 8 år och 7½-åriga tiken Deetah, blandis (:eek: hädelse!) som är rottweiler men med en morfar som var en åttondels dobermann. Så räkna ut procenten av blandning, den som vill ;)

Bor i Umeå, snart i hus men än så länge i ghettot Ålidhem tillsammans med sambon Fredrik. På Ålidhem blir vi titt som tätt överfallna av lösa hundar med mattar/hussar utan kontroll. Ett jäkla gissel! Ska bli så skönt att bo på egen gård.

Sambon hade med sig dobbisen in i förhållandet och jag hade råttan, nu har de bott ihop i halva sina liv och är för det mesta sams om än viss "syskonrivalitet" förekommer då och då. De är rena hobbyhundar, ingen av oss är speciellt intressade av tävling. Rottisen är en livsnjutare som helt ligger på soffan och blir kliad på magen, och dobermannen är som mest nöjd när han får springa. Att simma sommartid är också toppen, tycker båda två.

Bildbomb.

Dobbisen:
16955299.jpg

16955302.jpg

Rottisen:
16955301.jpg

16955308.jpg

Jag har ju träffat din lilla söta spets, men herregud vilken fin schäfer du skaffat dig! :love:

Jag är 23 år och bor i Umeå.
Jag har en Goldentik på 15 månader som heter Tea. Vi tränar främst lydnad, viltspår och jaktapportering. Om allt går som planerat så ska vi börja tävla, iaf i lydnaden och spåret, nästa år. :)

pb100014.jpg

Jisses vilka mördarhundar du har, de ser ju ut att kunna gå till attack när som helst :love: :angel:

Har läst om att ni köpt hus! Va kul! Jag vill också ha hus.. Men ja, det är nog några år bort. Men den som väntar på något gott väntar aldrig (alltid) för länge..

Ja =) Är lilla Tea fortfarande suuuperglad? :D
När vi sågs blev lilla Kid nästan rädd för henne :p Men nu är han mycket tuffare! Han har ju fått lära sig umgås med större hundar nu när Eila flyttat in :D

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka