Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Hittde en karl på annons i Allehanda att han hade 1 ton att sälja, tror det var runt jul nån gång jag pratade med honom. Hämtade 700 kg förra söndagen och då hade han tydligen mer att sälja åt mig vid senare skede. Han var ute ifrån Ramsele eller nått sånt där å tog släpvagn med hö på och mötte upp mig i Sollefteå när han ändå skulle in på stan så att säga, toppen!

*kl*

Vad roligt med en västernorrlandstråd. Jag har varit kraftigt inaktiv på buke ett tag nu men börjat titta in oftare och oftare.
Kul att det verkar finnas några från alnön här, för jag ska flytta dit snart. Har köpt en liten gård och får nycklarna sista maj, så då kommer det två fjordhästar och invaderar ön!

img_1696_206134579.jpg

Hittde en karl på annons i Allehanda att han hade 1 ton att sälja, tror det var runt jul nån gång jag pratade med honom. Hämtade 700 kg förra söndagen och då hade han tydligen mer att sälja åt mig vid senare skede. Han var ute ifrån Ramsele eller nått sånt där å tog släpvagn med hö på och mötte upp mig i Sollefteå när han ändå skulle in på stan så att säga, toppen!

:eek: Jäklar så avis jag blev nu! :eek: Men om ni också ska ha hö på småbal så kanske vi till sommaren/hösten till och med kan slå våra påsar ihop och samfrakta därbortifrån på något vänster? :)

Välkommen till tråden och grattis till gården, bilder vill vi se förstås! :D

Här hare varit bara bajs med, skada bak på vänster has efter hagbus som resulterade i lymfagnit och drygt 8v vila... Har precis komme igång, kom ut i hagen i förrgår varvid hästen lekt med sin hagkompis och fastnat i brodd och rivit upp ett rejält sår över bringan så nu äre skrittvila IGEN och då de regnar hela tiden så är de även en hel del boxvila :( Trots ensilage som under lättare altivitet måste stödmatas så går ju inte bantningen frammåt när de är såhär hela tiden :( Såret har redan börjat dra ihop sig så vi hoppas på att de ska va ok om 2v :( Så vi missar nog alla inplanerade träningsr och ev clinics i april och fram till mitten av maj, inte schysst att bege sig iväg på en otränad häst som fått skritta i drygt 14v bortsett från 2v där vi hann va igång innan ny skada :/

:eek: Jäklar så avis jag blev nu! :eek: Men om ni också ska ha hö på småbal så kanske vi till sommaren/hösten till och med kan slå våra påsar ihop och samfrakta därbortifrån på något vänster? :)

Ska nog inte vara helt omöjligt :) om allt går som det ska så tar vi in eget hö då våran snälla granne frågade om vi ville nyttja hans marker som han bara slår ner normalt annars :eek: sen om det räcker till 3 hästar är en annan femma :D

Oj denna tråd har jag helt missat.
Jag bor ju också i v-norrland på en liten gård :)
Har 4 hästar, lite får och producerar eget hö ..

Håller helt med om denna vinter. ena stoet är dräktigt och jag är glad att jag väntade tills i Juni med att seminera henne.

Välkommen till tråden! Vad kul att det finns en del hästmänniskor här i allafall! :D

Delvis kl*

Vi börjar ju bli så många att vi nästan måste försöka dra ihop en liten Bukegrillkväll i sommar, eller vad säger ni? :D

Tack!
Jo nog är vi några stycken allt :)

Grillkväll låter bra men det beror nog lite på när höskördandet börjar ;).

Välkommen till tråden! Vad kul att det finns en del hästmänniskor här i allafall! :D

Delvis kl*

Vi börjar ju bli så många att vi nästan måste försöka dra ihop en liten Bukegrillkväll i sommar, eller vad säger ni? :D

Vore kul så man får träffa alla bakom "nicken" ;) ... Det finns många hästmänniskor i området, väldigt många...

Grillkväll låter bra men det beror nog lite på när höskördandet börjar ;).

Vi får väl anpassa oss efter när det funkar för folk helt enkelt! :)

Vore kul så man får träffa alla bakom "nicken" ;) ... Det finns många hästmänniskor i området, väldigt många...

Ja men visst vore det väl det? :D Kul att som "ny" här uppe lära känna lite hästfolk också. :)

Jag är också happihappi just nu, har hittat mig en medryttare till finaste Sudden - faktiskt via den här tråden! :banana:

Och så är jag mycket fundersam och nyfiken - jag fick span på hovavtryck vid ridturen häromdagen - hovavtryck som INTE kommer från mina hästar. Och häromkring är det BARA jag som här hästar som rids. Eller var bara jag i allafall, nu är det uppenbarligen någon mer. Och jag vet inte vart de bor, har inte sett några nya hästar här i krokarna. O_o Spännande! :D

Var i Bollstabruk bor du då? Jag känner minst 1 som har häst där och som rider regelbundet ;)

Jag bor i Kyrkdal, så det är en mil in till Bollsta - och HÄR finns det inga som rider. Jag har frågat runt bland folk jag mött och likande och får alltid samma svar, att "Nej, några ridhästar finns det inte här - ja, X borta i kurvan har ju sina travare, men inte rider han inte!" :rofl:

Är bara 5 km från, som jag ser på kartan. Kan mycket väl vara personen jag tänker på nu när det börjar gå att ta sig fram...

Vart kan det passa alla att mötas upp?
Som det känns nu är det lååångt kvar till sommaren :/

Ååh det lät jättekul med en grillkväll! Jag och syrran är absolut på!

Bor också ca 1 mil från Bollsta "centrum" fast uppåt Forsed. Som sagt idag känns det väldigt långt till sommaren, usch vilket pissande :(

Själv är jag ute efter att låna/hyra en transport av någon vänlig själv under maj månad men det sitter långt inne, våran transport måste vi byta några balkar på och herrn skulle behöva komma in på Dannero för att få öva på farterna på rakbanan/banan.

Det går inte runt ekonomiskt och hyra ridskolans släp för 300 kr/gång och dessutom ha flera mil omväg för att hämta/lämna det. Suck...

Liknande trådar

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!