Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Finns det mycket köraktiviteter i länet? Tänkte försöka lära mig köra lite bättre. :p

Hejsan svejsan. Har smygläst länge nog nu.:p

Har 3 kallblod .& bor ca 1,5 mil utanför Nyland "på andra sidan älven".

Hur har ni det med ridvägar i era byar utanför Kramfors? Jag håller på att bli galen, jag tror jag lyckats placera mig i den stenrikaste delen av kommunen där det nästan inte finns några fina stigar/skogsvägar att rida.

Hur gör ni, rider ni på vägarna eller har ni fina ridvägar i skogarna runt er?

Hejsan svejsan. Har smygläst länge nog nu.:p

Har 3 kallblod .& bor ca 1,5 mil utanför Nyland "på andra sidan älven".

Hur har ni det med ridvägar i era byar utanför Kramfors? Jag håller på att bli galen, jag tror jag lyckats placera mig i den stenrikaste delen av kommunen där det nästan inte finns några fina stigar/skogsvägar att rida.

Hur gör ni, rider ni på vägarna eller har ni fina ridvägar i skogarna runt er?

Vart bor du då nånstans? Jag som är född i området :) (eller ja uppvuxen ute i Herrskog, sedan flyttat till Kramfors och vidare till Bollstabruk). Åt Lugnvikshållet eller utåt Utnäs och vidare?

Här har vi vägar mest överallt men då bor jag ute i skogen också. Inte nå steniga områden alls. Håller till mycket längst alla grusvägar som går här uppe. Vad är de för kallblod? *nyfiken*

Finns det mycket köraktiviteter i länet? Tänkte försöka lära mig köra lite bättre. :p

Mycket vet jag inte om jag kan påstå... Men det blir mer och mer! Vi är ett gäng i Övik som tränar regelbundet och det finns ett gäng i Sollefteå. Sen finns det några kuskar i Sundsvall och några runt Östersund. Övik är enda tävlingsarrangören just nu.

Du får inte missa "inspirationsdagen" i Sundsvall 13-14 juli med träningar, clinics, pay&drive mm!

*KL

Min sambo har gjort slut, vi kommer att flytta från Norrland och hem till Uppsala igen... :cry:(Jag bara gråter och det gör så ont, men det har jag en egen tråd för..)

Om någon vet någon som vet någon som är intresserad av en hästgård med 3(3,5) rok, 4 boxar och 2,6ha mark (1,3ha inhängnat) så går det bra att pm:a för mer info. :(

Jag bor ju också på Alnö =) på Norra men har några av hästarna på sommarbete nedanför " AlnöRk" gamla stall =) Så jag följer gärna med på en tur! Jag kan inte heller vägarna bortåt Älva gård ;)

Nu har jag inte hunniy rida nåt speciellt annat än skrittat runt på min egen travbana. Att renovera hus med en 1årig unge kräver mer tid än jag skulke vilja ;) men jag har lyckats hitta upp till Alnö rks ridbana iallafall. Träffade även en granne som tipsade om nån stig men har inte hunnit kolla upp det än.

Jag har äntligen börjat sätta igång mina hästar, så jag har fullt upp med det. Snart kanske det till och med blir någon tävling. :D

Jag är "hobby norrlänning", men lever i allra högsta grad, dock har min norrlandshäst flyttat söderut.. :(

Hej hallå alla, lever ni? :)

Jepp! Håller igång hästarna och har redan varit på en clinic i Härnösand med Rocket. Första gången han lämnade Lilly, första gången i gäststall, första gången i ridhus och första gången i riktigt arbete på bana...men visst, han jobbas ju alltid även i skogen. Han skötte sig som om han var den mest världsvana hästen. Inte utan att jag blev rätt mallig ;). Ska fortsätta för samma tränare hela våren...

Jag lever också men är dödligt less på skitunderlaget utomhus. Var är min snö?! Det är februari och det ska vara minusgrader!

Vi lever :) Har haft lite trubbel med att hålla hull på C men nu är vi back on track! Tränar på och planerar säsongsdebut i slutet av mars. Säger som föregående talare, är less på underlaget som nu kommit. Hatar is! :(

Har tack och lov mycket snö här uppe på höjderna men jag gråter över vädret, snuskigt varmt och blött det är bara BLÄ! Men supertrevligt underlag fortfarande hittills.

Hästarna här mår bra. 6-åriga kallblodet Blåyge känns bättre i träning, vi hoppas att det ska räcka fram till kval emot våren!

Farbror Johan på 23 år har gått upp i vikt igen efter att hans älskade tant Jollan har fått kommit ut i hagen, på bilden tunn, han tränar 2-3 gånger i veckan varav 1 gång ofta med kallblodet, oförskämt pigg och i bra kondition!

18-åriga Jollan har legat och balanserat på gränsen till de evigt gröna ängarna, hon har slagit på sig på kronbenet och fått en reaktion på tåsträckaren som i sin tur gav en enorm reaktion på själva kronbenet vilket har resulterat i ett överben som har krånglat, stått på box/ligghall 1 månad varav 2 veckor med medicinering utan större framgångar, sista besöket vi gjorde på kliniken såg vi att överbenet hade blivit större och därmed är det fortfarande aktivt, har nu fått 6 veckor på sig i hagen att bli bra, imorgon har det gått 3 och hon travar numera rent och svullnaden/ömheten verkar ge med sig, vi hoppas på det bästa! Glad tant iaf :)

Blaringyge6.jpg

Blaringyge8.jpg

Johan5.jpg

Johan2.jpg

Jag lever ju också, men det vet du ju redan ;).

Känner mig inte så där jättesmart när jag fick för mig att ha alla hästar barfota i år. Endast en som är halvskodd, så det blir bara lite träning när underlaget tillåter.
Iofs dör de inte av det, har ju även 2 som är dräktiga och det var inte heller tänkt att de skulle ridas på.
Passat på att bada svansar och pysslat med annat i solen idag.

KaffeKask, jag bor strax utanför Ö-vik.

Jag håller till i och utanför Övik.
Har bara medryttarhästar dock, ingen egen. Men det funkar det med :-D

Liknande trådar

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar