Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Massa tummar härifrån också!!
Hoppas att vi hittar ett snart också, börjar bli lite hum jätte nödvändigt. :crazy:

Nu har vi nyckeln i våran hand, nu ska det börjas flytta så smått!!! :bump:

Bor i västernorrland jag med, i örnsköldsvik!
har ingen egen häst men har världens finaste medryttarhäst, kunde inte varit lyckligare! :)
kul att det va så många som har svarat :)

otroligt fina bilder alla la upp :P , jag själv fattar inte hur man gör :P haha

Du måste ha dem upplagda på internet. "Photobucket" eller liknande.
Sen länkar du här och sätter
efter länken :)

Tack! :)
här kommer bilder på min medryttarhäst, kalle heter han och är ca 178-179 i mankhöjd! MKT häst kan man säga :)

577935_4612246417949_2039927925_n_zps201ae529.jpg.html

kalle_zpsaa8fd7b9.jpg.html

kalle2_zpsd89f6664.jpg.html

Snygg, ser riktigt maffig ut!

577935_4612246417949_2039927925_n_zps201ae529.jpg

kalle_zpsaa8fd7b9.jpg

kalle2_zpsd89f6664.jpg

Om du scrollar ner och klickar på fliken "image links" så finns IMGlänken direkt där som du kan kopiera in :)

ja han är mkt snygg! , och stark, man måste rida riktigt haha! :)
vart i västernorrland håller du hus?
kul med hästfolk som bor i västernorrland :P

*kl*

Hörrni v-länningar hur går de för er? :)
Här har det varit kolik, allergireaktioner, svullna ben osv. :(

Ja, jag sitter och hejar på regnet för fullt! Jag älskar vintern här uppe jämfört med den jag varit van vid från min uppväxt i skåne och östergötland, men den är för LÅNG. Nu vill jag se färger! Man kan ju iallafall trösta sig med att "alla lokala" verkar tycka att det har varit en ovanligt långdragen vinter. Hoppas de kommer ihåg rätt...

Ett bra tecken är åtminstone att hästarna fäller för fullt och lycklig blir jag också över framstegen med min treåring som är så duktig och en fröjd att rida ut på :)

Åh! Visst är det du som importerat nakotas till sverige? :) Vore såå kul att se dem någon gång!

Kul att nån drar igång tråden igen! Mindre kul att dina hästar haft problem... :(

Det går bara bra för oss, vi laddar inför träningslägret som vi ska på i skåneland. Vi åker den 29 april och blir borta en månad. Vi ska till min tränares samarbetspartner! Det ska bli så himlans kul :D

Två nya bilder bjuder vi på!

528207_381852148594777_1712287412_n_515acb51ddf2b3106a89e4ed.jpg

564679_381840855262573_727745976_n_515acb529606ee3b9e33768a.jpg

Jag sitter och är lite i chock annars, över all snö som bara vägrar försvinna. Jag brukar släppa hästarna på bete runt 1 maj hemma i Uppsala, här är tanken rent skrattretande! :crazy: Hoppas att dagens regnoväder håller i sig tills all snö är borta (vi har fortfarande en halvmeter på de flesta håll...) och att det sedan blir minst en vecka med strålande sol och värme så att det torkar upp och gräset sätter fart! :D

Är överlycklig då jag ÄNTLIGEN hittat en bonde som kan leverera både hö och halm på småbal till mig till nästa säsong, körde hem ett lass hö i veckan och är rent lyrisk över känslan att hantera småbal istället för stora, otympliga rundbalar som ska skalas och packas.. Uh!

1 juni brukar vi alltid räkna med i dessa områden ;) men i år är de ruskigt mycket snö än, suck. Hämtade hem ett lass buntade småbalar jag också igår tills när hösilaget är slut, perfekt! Från sollefteå :)

Våra gamlingar står kvar nere i Frånö nedanför Kramfors men lånade en vbl valack till min kallblodstravare som jag har hemma i Västansjö. Han har tagit sig rejält och börjar visa att han faktiskt kan springa lite fortare i trav utan att få några muskulära problem längre! :up: En fantastisk delägare har lagt ut och köpt en tryckvagn som vi ska nyttja flitigt för att få de sista pusselbitarna på plats, nu börjar jag äntligen se ljus i tunneln efter 8 långa och dyra månader med att få honom i ordning :love:

Hu! En och en halv månad kvar då alltså? *pust*
Ja mina brukar ju generellt sett få börja gå ute när snön är borta, det är någorlunda torrt och plusgrader på nätterna. Då med stödfodring givetvis.. Hoppas att det inte är allt för långt borta nu, jag har inte haft en sovmorgon sedan september! :rofl:
I sollefteå säger du? Vart då? Det närmaste jag hittade var Näsåker?:eek:

Javisst det stämmer :) Det är bara att komma och hälsa på, vi tycker det är roligt med besök och det gäller alla som läser!

Liknande trådar

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar