Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Såg inte detta :o Mamman heter Kristin Pride. Hon blir lovordad av tränare och annat löst folk, fått det bästa från båda sidor. Inga som helst brister i sina gångarter och himla ridbar och trevlig.

Kul :) gillar travarkorsningar och har sett många trevliga ridtravare e.Counts Pride, grattis till en lyckad avkomma! :bump:

*puttar upp tråden igen*

Hur går det för er alla med alla fina norrlandshästar? :D

Här kommer de och går som vanligt i verksamheten och just nu finns här en varmblodsvalack och en äldre halvblodsvalack. :)

Våran har blivit opererad och plockat ut MASSOR med träflisor ur benet.
Drän och stygn är borta och nu har hon skrittats för första gången på tre veckor.

Här flyttar hästen hem om en vecka, min sjukdom har blivit värre och dragit på mig carpaltunnel syndrom på båda händerna så busig unghäst är inte riktigt aktuellt :( Så synd då han varit otroligt lättlärd men har vissa antingen fixideer eller så har han blivit illa behandlad, som gör de rent skadligt för mig att hålla på med honom :( Men med ett år av träning och "diciplin" tror ja att han kan bli en riktigt rolig häst!

Har haft några lugna veckor där hästarna fått vila. Rocket ska få en sadel...men har efter 10 modeller inte hittat rätt än. Kommer en i veckan och förhoppingsvis är letandet över efter det. Då kan vi dra igång med träningen igen...

Mupphästen är skadad igen...

Nu när operationsbenet börjat läka så får hon en broddspark på utsidan skenan på andra benet.. Djupt och man kan trycka penicillinsprutan ända in till benpipan *suck*
Penicillinsalva, kompresser och fyra lindade ben och så håller vi tummarna.

Vi letar fortfarande gård i våran prisklass. Ska iväg och titta på en imorgon som verkar mycket lovande även om den ligger en bra bit ut i skogen utanför bollsta, men det finns stall och gården är fin så vi hoppas på det bästa :bump: de gamla varmblodshästarna mår prima liv och kallblodstravaren tränar på bra så hästfronten är allt frid och fröjd :)

Hoppas den ligger en bra bit ut i skogen åt mitt håll då! :angel:
Kan gott behöva lite hästfolk att rida tillsammans med! :bump:

Nää rakt in i skogen någon mil innifrån bollsta centrum så det är inte åt rundhuvvébyn ;)

Jag hoppas att jag har starthäst igen nästa vecka efter nästan 3 månaders frånvaro, det får vi besked om efter lördagens provlopp :)

kl

...å jag ska starta en klubbis - i helgen efter tävlingsuppehåll på 2 1/2 år.. Spännande värre :o

Nä men man far förbi den gården dock en bit ut i skogen :) karln har en arbetskamrat som bor bara ett par hundra meter från den gården

Ah den än längre bort, lite mer enskilt läge? finns på blocket? :laugh:
Sel har vi tittat på :crazy:

Här är hästeriet sömnigt i allra högsta grad. :o

Ah den än längre bort, lite mer enskilt läge? finns på blocket? :laugh:
Sel har vi tittat på :crazy:

Här är hästeriet sömnigt i allra högsta grad. :o

Jajjemen det stämmer, ska ut och titta på lördag :) mmm vi var också och tittade på den i Sel innan den var ute på annons då vi känner grannen... host host

Min går sporadiskt just nu. Matte ogillar kyla :p Var iväg och red i Maj igår dock, passade på att plocka fram lite bommar och sådär. Var superfrom att sko idag och blir allt lättare att klippa. Så det går åt helt rätt håll här i Matfors :banana: Ska fokusera på tömkörningen nu i dec och sedan helvila i januari.

*KL*

Det verkar som om vi har hittat hem! :love: Men jag vågar inget mer säga än för då skiter sig väl allt :D

Liknande trådar

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar