Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Våra kommer gå på bete förhoppningsvis en bit in i oktober, annars stallar vi in 1 oktober typ. Snön kommer väl också normalt i november nån gång och det är då det börjar bli halkvarning så då vill man ha vinterskor på redan.

Det låter som om min plan kommer hålla då med andra ord! Skönt det! :D

Nu har min nya ponny kommit hit också:love:.
555554_4004953974151_549702409_n.jpg
Jösses vilken snygging! :love:

Troligen är det en björn i krokarna som skrämmer dom:eek:. Jag är skåning och tanken på björn i betet känns helt galet! De såg en när det stängslades-tack och lov visste jag inte det innan min släpptes ut:D!

Låter som om du hade hästen på bete i Vattjom? Mina svärföräldrar har en björn som skiter på deras tomt :devil: Deras ena hund äääälskar att rulla sig i björnbajs...

*kl*

Jaha, så var oturen här igen.
Skulle plocka in lilla Ängel igår till mamma, så rinner blodet längs bakbenen och hon är jättehalt.
Men vafaaan?
Ett ordentligt riv/skärsår i ljumsken så vet. fick komma ut och sy ihop henne.
Boxvila, metacam, hippotrim och hela köret.

Låter som om du hade hästen på bete i Vattjom? Mina svärföräldrar har en björn som skiter på deras tomt :devil: Deras ena hund äääälskar att rulla sig i björnbajs...

Nej det var i Kvällsjön. Men den där Vattjomsbjörnen har säkert varit hit och hälsat på:p.

Här är en till Västernorrlänning!

Jag och min man föder upp nokotahästar i Sunnansjö, Öviks kommun och just nu har vi 13 hästar på gården. Nedan är en bild på tre av dem. Frideborg, f. 2010 i förgrunden och Ronnie, f. 2008 med fölet Smokey Wolf i bakgrunden :)

DSC08862-001.JPG

Välkommen till Västernorrland ska jag också säga. Jag är själv skåning/östgöte från början men trivs så utomordentligt här i norr så jag längtar inte alls söderut!

Efter allt jobb och slit svett och tårar har de nu blivit lite fnurra på tråden och tyvärr under lite tråkiga omständigheter ska kära Kossan flytta hem igen :) Men tog drygt en dag så blev jag erbjuden något ev riktigt roligt. En som sett arbetet ja lagt ner och resultaten ja fått med Ko erbjöd mig att ta deras häst från travbanan, oinriden men mycket hanterad 3årig kallblodsvallack. Ska hälsa på han på lördag och se vad de är för en filur, men ska enligt utsago vara jättemysig och lättkörd i skogen (men väldigt het på banan men ska ju inte köra där) Lite läskigt känns de, sett hästar ridas in, hjälpt lite men aldrig ridit in någon, men stallägaren här hemma har ridit in både unghästar och flertalet travhästar så den biten ska nog gå bra, så jag hoppas innerligt att man blir med fodervärdshäst igen, och denna gång med lite bättre kommunikation :) Annars har ja en shettis att köra, lite trist med ridningen där bara :)

Åh ja er borde man försöka tordas titta förbi och beundra era hästar innan eventuell flytt från stan. :laugh:

Tråkigt att det slutar så.. =/ Men håller en tumme för att nya stjärnan är vad du söker! :)

Ja.. i Tisdags var ju vetten ut och sydde.
I onsdags var hasen som en tennisboll och benet som en timmerstock, lymfangit trots penicillin och hela köret?
Torsdag fick en annan vet komma ut och tömma såret på massor med läskigt och tog prov för att göra en odling.
Nya mediciner vilket innebar penicillin intramuskulärt, känns inte roligt med tanke på penicillinchock på förra ponnyn i somras.

Pigg o glad häst som gärna rör på sig nu iaf. Problem att lyfta benet så vi har tagit bort tröskeln på hennes box. Men matglad, social och pigg. Bara benet som inte hänger med. Vätskar mycket.

Och en liten bild på odjuret :love:
600921_10151302623419988_592141240_n.jpg

Och andra odjuret :love:
45573_492514454987_654724987_6998425_5118878_n.jpg

Och lillasyster på båda bilderna förstås

163146_10150172346989988_654724987_8643947_2759017_n.jpg

Hoppar inte dåligt den lilla ;)

Träffade honom idag och de var kärlek vid första ögonkastet, en liten grabb som inte är mycket för världen men med världens goaste ögon, kelig och sällskapssjuk men synns att han måste av banan och ägaren är överlyckli över att jag tackat ja, så på fredag kommer guldklimpen upp, får vi hoppas att han kan trivas, stått i travstall i 2år och gått mellan boxen och en pytteliten fyrkantshage och körts 2-4ggr/v :) Bilder får komma till helgen :)

Kl*

Eftersom jag börjar bli desperat så slänger jag ut en förfrågan här, även om det kanske är emot forumreglerna, MEN! Jag måste få tag på torrhö, helst i småbal - om ni vet någon som har så skicka gärna ett pm till mig. :crazy:

Carmoliana:
Gud vad roligt! :D Jag ser fram emot bilder på underverket! ^^

Jag är också Västernorrlänning, född sådan och lär dö sådan ;) Mig hittar ni ute på centrala Alnö, lilla ön utanför Sundsvall. Har 3 hästar varav alla tre är travhästar utav två olika former, sorter, färger och ålder.

Polenta, russ f.1995 är numera pensionär och mammaledig. Tidigare tävlad i ponnytrav med ett rekord på 2.09 däremot kapacitet för mer. Min första ponny för övrigt, köpte henne 2007.
IMG_5605.jpg

Belmont Ås, vbltravare f.2006 aktiv travare, köpte honom från min fd chef som ostartad 5 åring, han har nu sprungit in ca 90t och vunnit lopp för mig.
IMG_5690.jpg

Bonneville, russ f.2012 detta är Polentas fölunge e. Gumino och hon ska bli travponny, född på självaste Elitloppssöndagen detta år så detta må bli en stjärna.
IMG_5544.jpg

Jag är också Västernorrlänning, född sådan och lär dö sådan ;) Mig hittar ni ute på centrala Alnö, lilla ön utanför Sundsvall. Har 3 hästar varav alla tre är travhästar utav två olika former, sorter, färger och ålder.

Polenta, russ f.1995 är numera pensionär och mammaledig. Tidigare tävlad i ponnytrav med ett rekord på 2.09 däremot kapacitet för mer. Min första ponny för övrigt, köpte henne 2007.
IMG_5605.jpg

Belmont Ås, vbltravare f.2006 aktiv travare, köpte honom från min fd chef som ostartad 5 åring, han har nu sprungit in ca 90t och vunnit lopp för mig.
IMG_5690.jpg

Bonneville, russ f.2012 detta är Polentas fölunge e. Gumino och hon ska bli travponny, född på självaste Elitloppssöndagen detta år så detta må bli en stjärna.
IMG_5544.jpg
Jag bor också på alnö ;) fast på norra sidan! =)

Och Polenta har jag kört en hel del när hon gick som skolhäst på Nordviksskolan :D

Får nu också avslöja att jag också har blivit med travhäst, mer info får komma när han står i stallet :D

Jaså? Men vad är du för en filur då? :p Trodde man hade hyffsat koll på alla Alnöhästar men icke ;)

Liknande trådar

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar