@pemi Jag var så suuur! Vi åkte 20 minuter innan vi egentligen "behövde" för att vi skulle hinna fota dig och Anders som red efter dig. Kan du tänka dig hur snopna vi blev när vi kommer dit och ser Anders hälsning? Vi hade glömt att kolla om de ändrat tiderna för er, mamma hade skrivit upp alla Hjo-ryttares tider och där stod det att du skulle rida 8.40 och Anders 8.48... så vi kommer dit runt 8.40 och ser bara Anders..
Då blev jag lite putt, jag hann ju inte fota dig sist heller!!
Men annars är jag relativt nöjd med min ritt. Det var personbästa, men det kunde gått bättre. Hästen blev väldigt spänd inne på banan, och då också akut jättebajsnödig. Jag kände att det var på gång och önskade någon minut till innan startsignal. Tyvärr fick vi inte det, och innan hästen till slut stannade i sista serpentinbågen, stönade och klämde ut lite bajs, hade jag ridit mig blå för att ens få upp honom i trav.. Så poängen på serpentinerna blev bara 3 och jag fick inte så höga poäng på min sits som jag fått förut då jag har en tendens till att se ut som en fällkniv när jag känner att hästen inte går fram..
Bättre bjudning på resten av programmet och en 8:a på skritten fick ju upp procenten, men i och med att laget var ca 2 procent från en pallplats både i den omgången och totalt, svider den där bajshögen lite.
Från och med nu är det slut på att stanna och bajsa för min häst!