Buke-starthästar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
Sv: Buke-starthästar

min kompis travponny kan ni kika efter han heter Carnalit :love:

Hihi, ja han är född här i krokarna...hans mamma är ju syster med självaste Copiad och mamman körde jag som 2 åring..
Malin är nästan världens goaste tjej.. :D

Jo Malin är jättetrevlig och Niklas med. Vi håller kontakten!

Troligtvis, hon ska nog inte in i proffsträning igen iallafall.... Där hon är nu är det eg Noll träningsmöjligheter, bara skog o berg..åker till Hagfors o rider på deras rakbana ( fort) den är 1700 m lång och där kan man leka fartlekar :D Yiiihhhaaaa :rofl:

*det ska va sköj o vara travhäst*

Trollyn
Trollnin
Soling
Månfrigg
Månflisa
(endast kvalad)

Jag har ett gäng passhästar :)

Fram
Front
Tyson Hornline
Trixi Hornline
Avena good girl
Aces Abdulla
Also Babe Bara startat en gång en så slänge, men hon är på gång
Reflex Oxå bara startat en gång
Avena gold mack Startar första gången i Maj
Alva T.T
Docill
Dagol

Så jag har ett gäng. Dock är vi två pers på dom så vi hjälps åt :)
Har även 8 2åringar men dom orkar jag inte skriva upp nu, gör kanske det senare.

Jag har en på Söndag (eskilstuna) lopp 10 Staro Wiseguy. Återkommer efter diverse fysik problem.

Och på Tisdag åker vi till Örebro med Lobys Alice i DD-1.... Dock inte hennes spår.. (spår 7 bakom ibilen i ett 15 hästars fält..) Galopp risk..

Om inte A2'n slår till så är detta veckans plan. Efter detta blir det förmodligen Åland den 11/5..... :) :)

Staro Wiseguy? den tror jag en kompis har haft hand om (eller så hette den nåt liknande :p )

trevlig häst som numer tar galopp från stillastående, går precis överallt, hoppar över diken ..har inte kört fort i vagn än men är hon bara fräsh o glad så ska det ju inte dröja förrän hon är ute igen.

Det gör mina med, men det ser jag inte som ett bra tecken......:p :D (särskilt inte när det är från start;) )

:D Nä förståss, men jag har haft en sån förr och han gjorde 76 starter och ALDRIG en galopp...travsäkrare häst fick man leta efter :love:

Denna har bara gjort 5 starter än och visserligen hoppade hon första starten men sen har hon varit säker som ett lås...:bow: Vi får väl se om hon har hjärncellerna i ordning nu när hon får vagnen på sig igen...( första jobbet i vagn i morgon på drygt en månad med bara sadel)

Jag var mest lite självironisk efter en snabb tillbakablock i minnet på de tre senaste åren med mina hästar. Uppskattningsvis över 50 % startgalopper, de flesta med min lilla Smokin Swede-avkomma som mest kändes och såg ut som Sleipner med 8 ben eller något i den stilen från start, från alla spår i volt... (jag hävdar bestämt att min främsta merit som kusk hittills är när jag lirkade iväg honom felfritt från spår 4 i ett kval en gång...:D )

Staro Wiseguy? den tror jag en kompis har haft hand om (eller så hette den nåt liknande :p )

i Grums? Mkt möjligt, jag bytte honom mot min förstfödda Fourteenth April för snart ett år sedan, jag hade honom i pass som 1-3 åring hos P.Lennartsson.. så jag tog "tebax" min bäbis pojke :) jobbar din kompis kivar? känner hon till min uppfödning? Vore kul å få lite info... ;)

nej.. hon brukade bara hjälpa till i det stallet när en av hennes hästar stod där, men nu är den flyttad till ett annat ställe :)

så synd för mig då ;) hälsa att Wisse har det toppen,startar som sagt på söndag. Är behadlad i bakknän & karpalsenskidor bfr.. plus en massa massage/stretching & besök av equieterapeuten
NU är han TOPPENFIN! Inte ens när jag passade honom va han så här fin :) ( han är hästen på bilden)

*tar första*

Topaze galloperade idag :(
Överladdad troligen men ska kollas upp av vet.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka