Buke-Kurs i körning?

S

samtson

Jag har börjat smygläsa på er sida. Håller mest till på Islandshäst annars. Har en Islandshäst som jag körde in för några år sedan, men som inte längre körs pga den ökade trafiken i vårt närområde.

Har nu skaffar Shetlandsponny som ska köras in till våren om givetvis tänkte jag fixa även detta själv.

MEN....

Nu har jag läst massa trådar här och inser hur begränsad min kunskap faktiskt är. Körde in den andra hästen "efter bok" och inser att det var mycket vårt långa och speciella förhållande som gjorde inkörningen till en så smidig process.

Jag vill ni ha hjälp med alltifrån vilken sele jag ska ha, vilken rockard och hur jag ska lägga upp träningen bäst. Skulle vi kunna ha en kurs? I Uppsala/Stockholms området? Det verkar finnas jätte mycket kunskap här på sidan som jag vill ta del av! Tänk att träffas varannan helg för praktisk och teoretiska övningar för att sedan åka hem och träna och sedan träffas igen och gå vidare. Jag skulle kunna ställa upp med "lokal".

Intresse? Möjlighet?

Sv: Buke-Kurs i körning?

kanske bättre att du kontaktar upplandskuksarna och hör om de ska ha en kurs. eller johannesbergskuskarna?

Annars är jag gärna med!

/j

Det skulle vara roligt! Bor själv utanför Uppsala men har ingen möjlighet att ta med mig häst och rockard någonstans....

Var får man tag på Johannesbergskuskarna? Håller de till på Johannesberg?

Vi hade en helg kurs i höstas inriktning inkörning. Tyvärr så fick vår tränare förhinder men då alla redan var på plats (bla Lavinia) så hjälpte vi varandra med tömkörning emd linor, skacklar och sedan vagn. Allt gick att låna på plats. Vi ska ha en till träff när snön kommit och då dra timmer i skogen. Vi har ridhus som man kan tömköra i, vi sladdade ridhuset med alla hästarna under vår helg.
Vår instruktör kommer från Knutby. Hon är med i Upplandskuskarna och brukar hålla i inkörningskurser. Hon är duktig, har tålamod och erfarenhet.

Hallå!

Vi ska?? Vi få väl vara med igen, va?
Vi har dragit släpan några gånger, och det har gått super, fast det är svårt när man oftast är själv och man inte har någon sele, men vi improviserar vilt!

/ lavinia, vill på körkurs igen, roligt roligt!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit in på området självmedkänsla, och inser att det är ett område som jag definitivt behöver fördjupa mig i. Att praktisera...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I helgen har jag varit på kurs. Det var 2 dagar med biodling i topplistkupor. Den kursen anmälde jag mig till redan i vintras innan jag...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb OJ, det här blev långt. Sen ungefär ett halvår tillbaka har jag ett nytt jobb som projektledare inom ett område jag inte har någon...
2
Svar
38
· Visningar
4 328
Senast: Lingonris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?