P

Ponnytokig

Hur ska buken kännas hos en frisk valp? Hur får den absolut inte kännas?

Sv: Buk+valp

Jättesvårt för en som inte är van att klämma på bukar, & som vet vad h*n letar efter. Generellt kan man väl säga att om det blivit stor skillnad mot hur det varit innan så kanske man ska vara mer uppmärksam.

Men om det är nåt fel i buken brukar det visa sig på andra sätt (tarmar=problem med avföring/äta), leverförstoring= en hel massa fel.. osv osv. I övrigt kan nog PL svara mkt bättre än jag :)

Det första jag tänker på är att en buk ska INTE vara hård och öm. Valpar brukar ju ha en stooor bäbismage, så de ska nu vara lite degiga kanske :idea:

Om du tycker att din valp är sjuk ska du främst ringa veterinären. Annars kan de små liven hitta på bus fler än en gång... När min hund var valp försvann heltäckningsmattan :angel:

Hundens mage är väl som ens egen... har ett normalstadie, sjunker in om man ätit för lite (förhoppningsvis :o) och spänns ut om man ätit för mycket. När Wilton fått i sig något dåligt blir han spänd i magen... liksom stum. dessutom så stönar han lite när man klappar magen... mätt! Sen har ju olika raser olika mycket valpmage osv... somo de andra sagt kolla med vet om du är osäker - och ta för vana att hålla koll på valpens mage.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka