Build up cubes till unghäst?

jasseeh

Trådstartare
Kan min unghäst på 3 år äta build up cubes eller är det galet? Alltså Max ett halvt kg/dag. Kommer få mycket hö som är speciellt bra (analyserat). Vad äter era hästar? Låter som de flesta äter betfor, varför? Rider ni era unghästar i form redan från början eller låter ni dem gå med "högt huvud" länge?

Sv: Build up cubes till unghäst?

Varför inte bara ge av det fina höet till din unghäst?
Du måste veta analysen på höet innan du kan avgöra om du behöver ge honom ngt mer. Det bäst fodret för en häst är ett bra hö eller ensilage. Betfor är bra för magen.

Jo, det är bara för att min 9 åring jag sålde nu åt det och jag har hur mycket som helst kvar, det är dyrt så vill inte slänga! Men de kanske håller länge? Vet inte bäst före på sånt? Köpte de för ca 4v sen....

Jo absolut! Om de inte är något jätte negativt med det då? Hade inte tänkt mig
Något kilo utan snarare kanske 2dl.:)

Kan inte tänka mig det. Många hästar får ju ett par nävar att det som råkar finnas hemma bara för att de inte ska bli utan helt när alla andra får.

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 890
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: lovehorses
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 460
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar