Bucas vs Shires

_Peplis_

Trådstartare
OM ni fick välja på ett Bucas täcke m hals eller ett Shires täcke m hals..vilket skulle ni ta då? Dom kostar ungefär lika mkt (eftersom jag får Rabatt på bucas täcket..)

Sv: Bucas vs Shires

Jag skulle tagit de som sitter bäst på min häst...

_Peplis_ skrev:
OM ni fick välja på ett Bucas täcke m hals eller ett Shires täcke m hals..vilket skulle ni ta då? Dom kostar ungefär lika mkt (eftersom jag får Rabatt på bucas täcket..)

Bucas om det ligger bra på din häst. Jag gillar verkligen Bucas men de passar inte så bra på min breda arab.

jag tycker shires ar battre an bucas men det skall ju passa hasten oxa, a andra sidan ar det just det jag upplever som bucas storsta problem att de ligger uselt pa hastarna

Så här på rak arm skulle jag välja Shires, då de oftast har haft bäst passform på de hästar jag sett dem på jämfört med de hästar jag sett Bucastäcken på. (Hm, jag har allstå sett fler hästar som passat i sina Shirestäcken än vad jag sett hästar som passat i sina Bucastäcken, om det blev rörigt...)

Men alla hästar är ju olika, din kanske inte passar in i min statistik... :-) Du får prova!

Beror på hur hästen ser ut.
Bucas passar inte på hästar med breda bogar, så har din häst breda bogar- välj shires!
Om hästen är lite lättare framtill så välj definitivt, bucas, dom är nästintill oslagbara på hållbarhet och dom andas och är ordentligt vatten täta!

_Peplis_ skrev:

Shires! Bucas läcker, har dålig passform och är för korta på sidorna så hästen blir våt om magen. Dessutom får hästarna bogskav. Och fodret är jättedumt, det fastnar femti millioner hår i det... :crazy: Har köpt några Shires täcken i det sista, och jag är helnöjd!! Innan har jag mest haft Horseware, så det är inte B****s-skräp jag jämför med.

Tack!!
för alla svar. var ju precis påväg att köpa ett Bucas..men nu vet jag bättre :)

har du bestämt dig för vilket av shires du ska välja än då :P?
jag har bestämt mig för det dyraste combon, för 1334 kr. det himmelsblåa :love:
sen blir det ett antingen combo stalltäcke, eller ett halvhals.

Har också spanat lite på det! :) Måste köpa några fler täcken innan vintern, dom har haft sönder et par.... Tänkte köpa ett ute- och ett innetäcke med hals, vem som får dom har jag inte bestämt än, men köper nog 155 så kan dom låna av varann. Dom är billiga och bra, halva priset om man jämför med Horseware.

Lollan skrev:
Tyvärr kommer det att vara lerbrunt efter max 3 dagar :smirk: ;) :angel:

neeej då ;) :angel: *intalar mig själv*. fast i våra hagar blir det inte så lerigt, då de bara är två hästar på en stor hage och min pålle rullar sig nästan ALDRIG ute :D , lyckligt lottad?

Är det nån som vet om shires eller nån återförsäljare har nån hemsida där man kan kolla på täckena

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 065
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 777
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka