Bu eller bä plastridå.

Luff

Trådstartare
Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift.

Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast det mellan två reglar och sätta bult?
Hur få det att inte stå rakt ut/in vid blåst?
Mer att tänka på?
 
Vi använder beslagen så den frågan kan jag inte svara på, men angående hård vind så tar vi ned våra på hösten annars blåser de sönder. Vi bor dock vid kusten och det kan storma ganska ordentligt här.
 
Vi använder beslagen så den frågan kan jag inte svara på, men angående hård vind så tar vi ned våra på hösten annars blåser de sönder. Vi bor dock vid kusten och det kan storma ganska ordentligt här.
Ok. Vi har ju lösdrift och tanken är att det ska stoppa snö. Så att ta ner det på vintern motverkar hela syftet. Fast vi har inga kustvindar.
 
Jag har i en av dörrarna, men inte så att det täcker hela dörren utan det är några decimeter i mitten som inte har plastridå (jag använde resterna som fanns kvar efter att jag skulle ha det till något annat, och resterna tog slut ;) ). Jag har använt de köpta beslagen, så jag kan inte heller säga hur det funkar med en hemmavariant. Jag har mina uppe året om, och inget har gått sönder än (haft de i kanske 5 år, eller något sådant). Däremot så fladdrar de definitivt vid blås. Tanken var ursprungligen att det skulle komma fler remsor så att helablev täckt, men nu vet jag inte om jag har någon specifik plan för det, annat än att jag just nu varken orkar bry mig om att ta ner det eller sätta upp mer :p
 
Det finns i olika kvalitéer och tjocklekar. Ju tjockare desto bättre står de emot vind. Beror också på hur tätt man sätter remsorna.
 
Har de tjocka och lite tyngre som jag har satt ganska så tajt omlott. Tycker det fungerar bra utom vid full storm. Blåser ändå ganska mkt här i Skåne.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Smurfoff
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Modest
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 053
Senast: verser
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 732
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp