BTR:s tilläggsförsäkringar...

ghost

Trådstartare
Jag fick hem BTR:s information om tilläggsförsäkringarna i går och skummade igenom dem lite snabbt innan jag for till banan men det är synd att säga att jag blev klokare. Kanske fattar jag mer om jag sätter mig ner i lugn och ro och tänker men det känns som huvudet går på halvfart just nu. :crazy:

Fattar jag rätt när jag tolkar det som att jag kan välja allihop dessa tillägg eller plocka de som passar mig bäst???

Någon med bättre läsförståelse än jag som har åsikter om vilken försäkring som funkar för vad???

(Jag ska läsa på bättre när jag kommer hem från jobbet och se om huvudet funkar bättre denna gång) :confused: :D

Sv: BTR:s tilläggsförsäkringar...

Hade hoppats på många kloka svar i den här tråden för jag är också helt vilse i försäkringsdjungeln:crazy: ......har du blivit något klokare idag Ghost :angel:

Vi puttar lite... :D

Ïngen som läst och begripit??? :eek:

ghost skrev:
Vi puttar lite... :D

Ïngen som läst och begripit??? :eek:

Läst? JA

Begripit? lite:crazy:
Den där om arbetsoförmåga verkar vettig och viktig.

Och även den för medhjälpare, men lite tokigt om den bara gäller en person... vilket det säkert är eftersom personummer krävs.

Ska kolla mera snart..

jari skrev:
Läst? JA

Begripit? lite:crazy:
Den där om arbetsoförmåga verkar vettig och viktig.

Och även den för medhjälpare, men lite tokigt om den bara gäller en person... vilket det säkert är eftersom personummer krävs.

Ska kolla mera snart..

Jo jag har fattat som den gäller en person också.

Förmodligen får jag väl inte försäkra min mor som ska byta höft i år? :angel:

Men jag ska kolla med henne om hon är intresserad av den ändå. :idea:

Det är hopplöst att läsa försäkringsvillkor tycker jag. :crazy:

Om man har en försäkring för själva hästverksamheten gäller väl den för "medhjälpare" också ....måste kolla bland alla papper i hyllan.

ghost skrev:
Jo jag har fattat som den gäller en person också.

Förmodligen får jag väl inte försäkra min mor som ska byta höft i år? :angel:

Men jag ska kolla med henne om hon är intresserad av den ändå. :idea:

Det är hopplöst att läsa försäkringsvillkor tycker jag. :crazy:

Hittar inget om ngt "Friskintyg", så du kan gott försäkra Mor din. Och sen när hon blir sjukskriven får du "anställa" ersättare. Det är väl hon som skor om jag inte minns fel?? Då måste du ju ta ut en hovis...

Fanns ett nr att ringa för info. Jag håller på och kollar o jämför lite sen skrivere jag en lista frågor och ringer. ngn gång...;)

lsz skrev:
Om man har en försäkring för själva hästverksamheten gäller väl den för "medhjälpare" också ....måste kolla bland alla papper i hyllan.

Kan vara att det gäller bara i samband med tävling!!
Eller oliika Maxbelopp.

Värt att kolla!

Skriv gärna här vad du kom fram till!

Tycker detta är viktiga saker, som det slarvas med...

Vi fick vattenskada här hemma nyss, och egentligen var det 3.000:- i självrisk eftersom det var akvariet som sprack. men vi hade visst ngt extra från A-cimex så då slipper vi självrisken HELT!:D Hade inte en aning om det själva:angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 342
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 434
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv