Sv: Brutet bakben - Prognos? Erfarenheter?
när har stoet årsförfallodag på försäkringen (nytt försäkringsår = nya 60.000 i vet.del)?
hur som så kan kliniken om den goda viljan finns skriva ner kostnaderna (åtminstonde när kostnaderna bli så höga i slutändan)och du bör ju även få reda på om första op kostar xx tusen eller xx tusen. lite hum bör dom ju ha, även på ett ungefär hur lång eftervård som beräknas och hur den kommer att se ut.
oftast är det eftervården som är det dyra och där kan man om man har hyffsad erfarenhet och god kontakt med vet. hemma "ta över" skapligt fort och fortsätta beh. hemma. det sparar en rejäl slant.
jag sa innan dom sövde min pålle för operation att om kirurgen ansåg att det va operationsbart med god prognos så operera, ser prognosen dålig ut så väck honom inte, det blev iaf. op.
det blev komplikationer då operationssåret från käkvinklen och ner över halva halsen sprack redan på kliniken, bildades sårfickor (10 cm djupa) och massor av svallkött (mitt i sommaren) och kostnaderna sköt i höjden. dom skrev som sagt ner en hel del och jag tog hem honom för eftervården i samarbete med min "hemma vet". det va ohyggligt mkt. jobb men hästen blev helt återställd

det tog månader innan såren slutit sig, men inte ett vitt hår har det blivit.
fråga så mkt. som möjligt och klargör att det är en ekonomisk fråga hur du har möjlighet att välja. be om förslag