Brunt islandsträns

Sv: Brunt islandsträns

Anne-Marie Östbye tillverkar precis som du vill ha det. Det kanske kan vara något.

OA

Visst är det svårt att hitta bruna träns med silverspännen. Dom har nästan alltid mässing...undra varför??
Astund har flera bruna modeller med silverspännen.:idea:

Jag har en vän som SYR såna träns.. superfina i bästa kvalite!!!
Maila mig om du är nyfiken! /C

Är det så? :3 Det har jag helt missat ^^' Tack för tipset :bow:

OlleAtlas och cararv: Vilken summa behöver man lägga ut på 'specialbeställningar' på ett ungefär?

Oj, jag vet inte riktigt. Men jag har för mig att ett huvudlag kostar 300-400:- och tyglarna några hundralappar till.

Det finns lite olika, rundsydda, platta, broderade etc.

OA

Oj, jag vet inte riktigt. Men jag har för mig att ett huvudlag kostar 300-400:- och tyglarna några hundralappar till.

Det finns lite olika, rundsydda, platta, broderade etc.

OA

Snarare det dubbla. :) Jag tror att Ann Marie Östbyes/ Isafold ridshop kostar minst 400kr/ del, men det är superfin kvalitet och väldigt vackra träns. Den som "Cararv" rekommenderar hittar du här: www.ridlust.net Tror du kommer undan lite billigare där. Jag känner också henne och har sett tränsen som hon gör. Såhär kan de se ut. Nu är fastsättningen av bettet "flätad" men det finns säkert möjlighet att få det gjort på annat sätt också. Hon är duktig. :)
kerstin22.jpg

Jag använder ju inte nosgrimma, därför kom jag nog billigare undan. Köpte ett rundsytt för några veckor sedan. Men så köpte jag ett flätat pannband också, och det var dyrt. Men ursnyggt.

OA

Detta träns har jag! Det är rundsytt och från Globus! Dock är det mässingspännen, men finns säkert silver också!

Vad sägs om detta? (vet ej om det finns med silverspännen - men kan vara värt att ringa och höra efter)

Finns på Emmishopen för 398 kr.
Globus_446910b_795.jpg

TopReiter har också ett rundsytt träns med silver-spännen. :)

det kan ju hända att det finns :)
Dessvärre har inte TopReiter bruna träns :crazy:

Så du menar att brunt läder och stålspännen inte matchar? Hohoho så fel du har! :bow:

Linda.B: Tror tyvärr inte att jag sett Globusträns med stålspännen någonstans, men tack i alla fall :)

Jag har också ett stubben träns. Jag älskar det! :love: Vi har haft det i drygt fyra år tror jag. Det håller fortfarande och är mjukt och trevligt mot hästen! tyvärr har det slitits lite på nosgrimmar, men det kan i och för sig bero på att jag badade med det tränset på henne :angel:

Kan väl vara en bidragande orsak, men så är ju Stübben bra ändå grejer :)

Jag är redan medveten om det bruna tränset på Hööks :crazy: dock inte riktigt vad jag är ute efter, tycker inte om hakar till bettet, föredrar spännen. Men tack föt tipset i alla fall :bow: kanske får det bli ett sådant, det är ju hyfsat billigt. Har du någon bild på ditt träns så man kan få se hur det ser ut "IRL"? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 466
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
718
Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
9
· Visningar
692
Senast: Blyger
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025