brunstigt sto, normalt?

P

Papaya

Lägg denna i en annan kategori om den ligger fel.

Jag har mött många brunstiga ston i mina dagar, men inget som denna. Detta sto är helt galet. Hon verkar välja vilka hon tycker om och vilka hon inte gillar (i brunsten då). Tyvärr har hon fattat tycke för mig. När jag kommer mot boxen står hon och smågnäggar. Jag måste ju fodra, mocka osv och hon står då oftast inne, det går ej att släppa ut henne eller binda upp henne vid den tiden.
Jag hälsar, hon lägger sin mule på min arm, smågnäggar och sen börjar hon slicka mig över hela kroppen. Jag får inte bort henne, hon lägger huvudet på min axel och liksom vrider min kropp bak mot hennes kropp. Hon slickar o slickar, smågnäggar och börjar nafsa. Hon kan stänga in en i boxen så man inte kommer ut.
Jag kommer ju alltid ut tillslut. Jag har hört att en gång för länge sen försökte stoet hoppa på en hästskötare.

Har ni träffat sådana ston? Visst har man hört om humörsvängningar osv men att de kan hoppa på folk, stänga in en i boxen osv?

Hur ska man göra?

Sv: brunstigt sto, normalt?

ja det måste vara ovanligt då ingen svarar :D

jag vet inte hur jag ska göra för att komma ut? Jag slår inte hästar.

Fast vad gör du då, om hästen stänger in dig , och om den skulle hoppa på dej?
Klappar den och gullar och skrattar?

Man behöver ju inte ta med ett spö in och slå halvt ihjäl hästen, men nog måste du väl kunna säga till att det där beteendet inte är okej?? (fast det kanske du tycker..)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 181
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 535
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 155
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama