Brunst trots högdräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare armaani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 044

armaani

Trådstartare
mitt 7 -åriga sto är dräktig i 10 mån(första dräktigheten för henne) Hon är rejält rund och det sparkar i magen,men har nu sett inom de två senaste veckorna att hon visar tydlig brunst mot vår lille valack(son inte fattar nånting) Mitt gamla sto gjorde aldrig ngt sånt,är det vanligt? eller något galet....

Sv: Brunst trots högdräktig

Så sent i dräktigheten kan hormoner svälla över åtm alla håll och kanter. Min gamla gjorde oxå så!

Vi har också ett par sådana märrar som i dräktigt tillstånd står för allt oavsett kön.
Hingstar, valacker och andra ston. :crazy:

AM

Lite OT men jag har ett sto som beter sig som en hingst när hon blir högdräktig. I år har hon till och med en imponerande hingstnacke! Min gissning är att det blir ett hingstföl i år men även när hon fått stoföl så beter hon sig som en hingst de sista månaderna.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 936
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 022
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 594
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan... 2
Svar
35
· Visningar
6 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka