Bruksselar

Sv: Bruksselar

Ja det är min hund men selen sitter lite snett på bilden så den ser lite kort ut. Såhär det det ut när den sitter rakt:

DSC_6585red.jpg

Sen hamnade fästinghalsbandet lite dumt under selen vid det tillfället.

Den ska passa perfekt enligt två olika återförsäljare som sa sig ha koll på detta. Jag har en liiiten kelpiekille :D

Jag har sett att några har för långa nomeselar till sina hundar och det skulle tydligen inte vara bra enligt hon som provade ut selen till min hund. Hade jag inte fått hjälp så hade jag nog också köpt en alldeles för stor.

Sv: Bruksselar

Tycker också att den ser ut att sitta kanon!

Långa selar trycker på höftben, mjukdelar i buken och annat dumt...

Jag sällar mig till skalan som har björkis nomesele.
Jag har testat alla olika varianter av selar och återgår ALLTID till nomeselen. För mig är den överlägset bäst.
Sällan trassel, hunden kan röra sig fritt och hon spårar faktiskt mycket bättre i den.

Har även jag en Björkis. Specialbeställde. Sting har minsta storleken men med en större hals. Sitter bra både till spår och drag.

Även jag sällar mig till de som lovprisar björkis nomesele :)! Har spårat i både "vanlig" spårsele och y-sele innan, men denna är klart bäst, ger mest rörelsefrihet, trasslar sällan och det känns som att Lyxa har lättare att komma ner med nosen i backen med denna än med någon annan :).

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 511
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar