Bruksselar

Sv: Bruksselar

Ja det är min hund men selen sitter lite snett på bilden så den ser lite kort ut. Såhär det det ut när den sitter rakt:

DSC_6585red.jpg

Sen hamnade fästinghalsbandet lite dumt under selen vid det tillfället.

Den ska passa perfekt enligt två olika återförsäljare som sa sig ha koll på detta. Jag har en liiiten kelpiekille :D

Jag har sett att några har för långa nomeselar till sina hundar och det skulle tydligen inte vara bra enligt hon som provade ut selen till min hund. Hade jag inte fått hjälp så hade jag nog också köpt en alldeles för stor.

Sv: Bruksselar

Tycker också att den ser ut att sitta kanon!

Långa selar trycker på höftben, mjukdelar i buken och annat dumt...

Jag sällar mig till skalan som har björkis nomesele.
Jag har testat alla olika varianter av selar och återgår ALLTID till nomeselen. För mig är den överlägset bäst.
Sällan trassel, hunden kan röra sig fritt och hon spårar faktiskt mycket bättre i den.

Har även jag en Björkis. Specialbeställde. Sting har minsta storleken men med en större hals. Sitter bra både till spår och drag.

Även jag sällar mig till de som lovprisar björkis nomesele :)! Har spårat i både "vanlig" spårsele och y-sele innan, men denna är klart bäst, ger mest rörelsefrihet, trasslar sällan och det känns som att Lyxa har lättare att komma ner med nosen i backen med denna än med någon annan :).

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
845
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 088
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka