Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Highteq: ja vad säger man , det är som att se hip hop igen och man blir glad
Convalj jättesöt och trevlig inställning men kan inte sluta undra om galoppen ger ryttaren njurskador. Hoppar bra bak, men får det svårt med den galoppen och river lite. Blir bättre och bättre men jag har jättesvårt för dess rörelsemönster.
Så kan det helt klart vara. Det såg oharmoniskt ut.Jag hade gärna sett den med en annan ryttare eller åtminstone annan ridstil, den tunga sittridningen gjorde inte att hästen kom till sin rätt tror jag
Jag såg honom i somras på Unghästtesten också och då hoppade han inte väl alls. Det var nästan lite läskigt. Men jag vet inte hur det ligger till idag...Är Moricello struken eftersom han inte löshoppade?
Otroligt gult ljus dock vilket är störande imo.Måste säga att bilderna tagna på plats generellt sett är mycket bättre än de som skickats in i förväg.
Oh happy days!!! Hästarna har både tyglar och personer som håller i demMåste säga att bilderna tagna på plats generellt sett är mycket bättre än de som skickats in i förväg.
Vissa av bilderna där hästarna står "ensamma" ser ju helmärkliga ut. Det är så uppenbart att de reagerar på någon i närheten om inte så vore de skiträdda för ingenting typ.Oh happy days!!! Hästarna har både tyglar och personer som håller i dem
Det borde vara belagt med någon form av bot att ta hingstbilder på hingstar iförda träns för att sedan klona bort tyglarna, ledlinan eller vad det nu är.Vissa av bilderna där hästarna står "ensamma" ser ju helmärkliga ut. Det är så uppenbart att de reagerar på någon i närheten om inte så vore de skiträdda för ingenting typ.
Det som stör mig mest är uttrycket på vissa av de bilderna. Några av dem ser ju helt mentalt instabila ut iom att man inte ser vad de reagerar på. Ger verkligen sådana bilder ett gott intryck till potentiella kunder i form av stoägare som vill ha en stabil trevlig häst?Det borde vara belagt med någon form av bot att ta hingstbilder på hingstar iförda träns för att sedan klona bort tyglarna, ledlinan eller vad det nu är.
Fullblodshingstar t.ex står ofta uppställda i grimma utan ledare. Men i motsats till t.ex bruksprovshingstarna är fullblodshingstarna nästan alltid uppställda i en uppenbar gräshage.
Om man klonar bort ledlinor i den situationen spelar det ju ingen roll (om man nu gör det snyggt) eftersom det fortfarande är en helt naturlig miljö att ha en hingst iförd grimma i en hage.
Främst vill man ju att exteriören ska synas, jag tror inte att någon bedömer en hingsts mentalitet utifrån en bild.Det som stör mig mest är uttrycket på vissa av de bilderna. Några av dem ser ju helt mentalt instabila ut iom att man inte ser vad de reagerar på. Ger verkligen sådana bilder ett gott intryck till potentiella kunder i form av stoägare som vill ha en stabil trevlig häst?
Vart tog det där med att ställa upp sin häst avslappnad vägen? Varför ha behovet av att få dem att se flashiga ut och ha en energinivå som liknar den som hästarna på en arabshow uppvisar.
Nej inte bedöma men bilden ger ju ändå ett första intryck som mer eller mindre undermedvetet ligger kvar och påverkar resterande intryck. På de bilder jag tänker på går det ju inte heller att läsa av mycket om exteriör då hästen inte är avslappnad utan ibland ser nästintill flyktberedd utFrämst vill man ju att exteriören ska synas, jag tror inte att någon bedömer en hingsts mentalitet utifrån en bild.