Bruksprovet 2021

Gustav stor , valpig hingst som nog för dagen saknade styrka och ork att både kunna korta och länga sin galopp. Upplevde att den gärna ville gå i en och samma galopptakt och när den behövde komma fram till hindrena blev det jobbigt och då låste det sig för den. Den var helt enkelt inte där än....
 
Mitchicoeur stor häst. Spänd men såg väldigt snäll ut. Svårt med balansen och rakriktning. Hoppar med trevlig frambensteknik emellanåt. Kämparrunda för både häst och ryttare. Kändes lite oförberedd på sin uppgift och hade nog behövt lite mer stöd av sin ryttare. Positiv inställning
 
Riannas Diamond, rund galopp inte alltid rak , vinglar emellanåt. Starkt avstamp fin teknik fram, skulle kunna önska att den öppnade upp lite mer bak. Reglerbar galopp
 
Gustav stor , valpig hingst som nog för dagen saknade styrka och ork att både kunna korta och länga sin galopp. Upplevde att den gärna ville gå i en och samma galopptakt och när den behövde komma fram till hindrena blev det jobbigt och då låste det sig för den. Den var helt enkelt inte där än....
Jag tänker att solfläckarna på marken bakom hindret ställde till det för honom och bidrog till att han låste sig. Har varit funktionär många gånger i det ridhuset och har sett liknande reaktioner flera gånger.
 
Jag tänker att solfläckarna på marken bakom hindret ställde till det för honom och bidrog till att han låste sig. Har varit funktionär många gånger i det ridhuset och har sett liknande reaktioner flera gånger.
Visst kan det vara så, vet inte om där va en solkatt just då
 
Hotlix trevlig inställning , uppmärksam, lite vingligt ibland men kämpar på fint, blir lite hög i huvudet emellanåt, blandade språng och skulle kunna ha ett bättre avstamp. Emellanåt väldigt fin teknik fram
 
Tinder, rund väldigt fin balans med aktiva bakben i galoppen, väldans tryck och hoppar igenom ryggen, ibland kommer högsta punkten lite bakom hindret, härlig nställning, har en attityd som säger : slå det här om ni kan.
 
Candide: känns lite tung/seg mellan hindrena men sen smäller den till vid en hel del av hindrena. Får ändå lite seg som klister känsla när jag ser den. Hoppar annars korrekt och gör sitt jobb. Svårt och komma in efter föregående häst
 
Conentry Moon, intresserad av sin uppgift, söker hinder, önskar bättre kvickhet och avstamp oftare, men gör hoppningen enkelt om än inte det flashigaste. Snygg och trygg i sig
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 426
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 596
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
996
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp