Bruksprov SWB 2016

Hur följer ni som inte är på plats bruksprovet, var finns bästa liveresultaten, bilderna osv?

Hittar inget bra, jag vet exempelvis förr kunde man se varje hingst resultat för resultat på Equipe, nu hittar jag inget alls sånt... :meh:

Inga officiella resultat publiceras från fas I, men ridsport skriver ner de muntliga kommentarer som ges i artiklar på deras hemsida, där finns även lite bilder. Officiella foton och mått på hingstarna ska finnas på equipe.

Vem är Kannatol? Hittar ingen info om den? Vad händer i helgen på flyinge? Är ju i Skåne då så tänkte passa på och kolla lite!

En 3-åring e. Kannan som PS Flyinge visar på Bruksprovet.

På fredag går 3-åringarna sin specialdisciplin och 4 år och äldre hingstar går med testryttare. På lördag går 4 år och äldre med egen ryttare och sen är det hingstklasser för tidigare godkända hingstar och vissa av de nya direktkvalificerade.

• Gilla
Reactions: fio
Trevlig uppvisning av Sir Donovan, väldigt jämn och fin i alla gångarter, ryttaren red som vanligt jättefint. Total Hope, helt fantastisk, ser ut som en gummiboll. Känns nästan orättvist mot hästen som går direkt efter denna, han lägger ribban högt genom att få allt att se enkelt ut.... Rev ner mest applåder hittills idag.

Super galopp på Fairway, över lag en jämn ritt efter ett mindre missöde i början.

Senast ändrad:
Quinto, bra trav med fina bakben, härlig takt. Kanske något låg i fronten i traven för min smak. Bra galopp, verkar vara en väldigt bussig häst, positiv inställning ritten igenom. Kändes som att den "trampade luft" lite för mycket i traven ibland men över lag väldigt fin. En personlig favorit efter Total Hope.

Trevlig uppvisning av Sir Donovan, väldigt jämn och fin i alla gångarter, ryttaren red som vanligt jättefint. Total Hope, helt fantastisk, ser ut som en gummiboll. Känns nästan orättvist mot hästen som går direkt efter denna, han lägger ribban högt genom att få allt att se enkelt ut.... Rev ner mest applåder hittills idag.

Super galopp på Fairway, över lag en jämn ritt efter ett mindre missöde i början.

Så kul att du rapporterar! Vad var det för missöde för Fairway och Oban VH?

Kollat på filmerna på fejan tacka vare @Gabby_Ossi i vanlig ordning:bow:. Kommer bli myket förvånad om inte Total Hope blir bp-vinnare. Wow vilken häst! Så mycket mekanik och ändå ser han väldigt mentalt avspänd ut. Supernice!

Sir Donovan är också en fortsatt favorit. Quinto har seglat upp också som en favvis, både gångartsmässigt och hur fint han skötte hoppningen igår-väldigt roligt med uppsutten hoppning på en dressyrhingst! Stora besvikelsen för mig är fortsatt Deodoro, spindelben som är överallt, trippig och spänd Kommer aldrig till ro ser det ut som.

Kollat på filmerna på fejan tacka vare @Gabby_Ossi i vanlig ordning:bow:. Kommer bli myket förvånad om inte Total Hope blir bp-vinnare. Wow vilken häst! Så mycket mekanik och ändå ser han väldigt mentalt avspänd ut. Supernice!

Sir Donovan är också en fortsatt favorit. Quinto har seglat upp också som en favvis, både gångartsmässigt och hur fint han skötte hoppningen igår-väldigt roligt med uppsutten hoppning på en dressyrhingst! Stora besvikelsen för mig är fortsatt Deodoro, spindelben som är överallt, trippig och spänd Kommer aldrig till ro ser det ut som.

Och jag är mycket bitter över storleken på Total Hope.... :arghh::cry:

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCV
  • En blick…