Bruksprov SWB 2016

Så kul att du rapporterar! Vad var det för missöde för Fairway och Oban VH?
Oban stod emot och lättade fram några gånger, verkade över huvud taget ha en del åsikter. Ryttaren redde ut det bra.
Fairway reagerade på nåt i hörnet som jag inte riktigt såg, lite samma tendens där att han stod emot o lättade lite men gick fram snabbt igen. Den tredje Floricello-sonen, Klifton, gav ett väldigt jämnt och trevligt intryck med plus för galoppen.

Kollat på filmerna på fejan tacka vare @Gabby_Ossi i vanlig ordning:bow:. Kommer bli myket förvånad om inte Total Hope blir bp-vinnare. Wow vilken häst! Så mycket mekanik och ändå ser han väldigt mentalt avspänd ut. Supernice!

Sir Donovan är också en fortsatt favorit. Quinto har seglat upp också som en favvis, både gångartsmässigt och hur fint han skötte hoppningen igår-väldigt roligt med uppsutten hoppning på en dressyrhingst! Stora besvikelsen för mig är fortsatt Deodoro, spindelben som är överallt, trippig och spänd Kommer aldrig till ro ser det ut som.
Håller med dig om Deodoro, såg ut som en cykel i framstället, med framben som bara viftade uppåt... Gav ett väldigt nervöst och ängsligt intryck, var nästan jobbigt att se.

@Fiorano och @cirkus
Såklart... Men jag tänker sura ändå! Jag får trösta mig med att han ändå skulle vara väl nära i släkt med mitt sto.

Jag deppar också över Total Hope, men i mitt fall handlar det om att han och mitt sto har samma morfar....

Mitt sto har Don Shufro som farfar så det känns väl nära. Hon själv är 163 och avkommorna hittills har inte varit så stora -så 162 känns som lite gambling att få en övervuxen ponny. Fast iofs, rör de sig sådär så gör det kanske inget om de är små :p

Mitt sto har Don Shufro som farfar så det känns väl nära. Hon själv är 163 och avkommorna hittills har inte varit så stora -så 162 känns som lite gambling att få en övervuxen ponny. Fast iofs, rör de sig sådär så gör det kanske inget om de är små :p
Mitt sto är förvisso rätt stor, och jag är liten, men oavsett så hade jag gärna tagit risken med en övervuxen ponny med den stammen.:p Total Hope utmärkte sig verkligen idag, även om vi sett många anära fina hingstar idag så kändes han mest komplett.

Jag suger på att bedöma hopphingstarna men jag tycker att Newark är mest intressant gångartsmässigt än så länge. Bussig och jämn hingst. Verkar ha bra möderne och det är en trevlig modell på den.

Illusion, kanske bäst i gångarterna men väldigt spooky och kryper bakom hand väldigt ofta.

Shizeido, jämn bra kvalitet i gångarterna, också lite spooky men inget speciellt som stack ut.

Justice For U, den som klarade miljön bäst, kändes stor och lite valpig, typiskt "Zackig"? Trevligt visad. Tre jämna gångarter men inget som stack ut.

Det var Mr Vain och två andra hingstar inne. Det var ungefär som att sätta Total Hope tillsammans med två shettisar inne manegen, för mig som gångartsintresserad fanns bara han. Lite spänd, mycket energi men rörde sig med en härlig elasticitet och go i sig i alla tre gångarter. De andra såg jag inte.:o

Ska bli intressant att se om ett par år vad Total Hope ger typmässigt. Personligen har jag inget problem med att han är liten och temperamentet verkar det absolut inget fel på men både rakhasig och med den halsen och jättehuvudet spelar det ingen roll hur han rör sig. Ifall han typar sina avkommor det minsta skulle jag inte vilja använda honom annat än till ett mycket typstarkt sto.

Positivt överraskad av hopphingstarna i år, flera som är riktigt snygga för en gångs skull ;)

Min stora favorit är Sir Donovan. Han får mig att vilja rusa iväg och köpa avelsto direkt, helst igår :p

Zafferano är vacker som en dag att se på men lite tråkig gång. Hoppas ändå han går igenom, behövs lite fina färger på halvbloden.

Fanns några fina till men minns inte vad de heter nu.

Själv är jag inte överförtjust i Total Hope, inte min typ :o Fin såklart men inte så överväldigande som många här tycker :)

Jag är inte heller så förtjust i Total Hope. :o visst rör han sig fantastiskt men han är ganska ful rent typmässigt tycker jag. :p

Jag suger på att bedöma hopphingstarna men jag tycker att Newark är mest intressant gångartsmässigt än så länge. Bussig och jämn hingst. Verkar ha bra möderne och det är en trevlig modell på den.

jag såg honom på hoppingen också och han är verkligen en vacker hingst, men hoppningen var inte så kul ffa inte vägen dit - hans galopp var stundtals fyrtaktig. Han visade mycket bättre galopp idag.

Jag tror att det kommer bli två gula godkända iår.
Både Zafferano och Sir Donovan var fina. Zafferano är lite grov, men på ädla ston kan han ligga som en smäck.

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Adventskalendertråden 2024
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCV