Bruksprov SWB 2016

Oj, Sir Donovan är inte vidare - då måste det vara nånting som är tokigt med benen eller så. Han var fin tycker jag.

I övrigt så håller jag med om listan.

Jag håller precis på att gå igenom listan, har inte hunnit uppdatera mig något alls p g a massa jobb.

Det är ju oftast en styrkegrej, att de breddar bak innan de riktigt orkar bära upp sig i längningarna, så tycker det fortfarande är märkligt. Att man sen kanske väljer att inte godkänna ifall det är mycket och konstant men skulle absolut velat se mer av honom.

Annars är det nog ingen av de andra gångartshingstarna kvar jag är intresserad av att använda. Quinto och Zappa är trevliga men inget wow. Touchdown ska bli intressant att se.

Ännu ett trådkap av en newbie, vad innebär det här med kvartsamtal :o:confused:?

AVN pratar med ägarna till hingstarna om förutsättningarna för att få hingsten godkänd, dvs vad den behöver visa bättre. Det är inte gratis att fortsätta så tror man inte hingsten kommer att visa sig bättre så kan man bryta.

Alla får givetvis fortsätta om ägarna vill det, även de som rekommenderas rakt av att inte göra det.

Men jag tycker det känns lustigt att Oban som var stökig får kvartsamtal. Nu såg jag inte Oban, men rörde han sig bättre?

Jag personligen tyckte att Oban låg för hårt i handen, han kunde inte bära sig många steg i en lite högre form när ryttaren bad om det - och då är det en riktigt skicklig ryttare. Dessutom tyckte jag att hans galopp har lite övrigt att önska, den har lite oengagerade bakben och han kommer inte upp framtill.

Jag personligen tyckte att Oban låg för hårt i handen, han kunde inte bära sig många steg i en lite högre form när ryttaren bad om det - och då är det en riktigt skicklig ryttare. Dessutom tyckte jag att hans galopp har lite övrigt att önska, den har lite oengagerade bakben och han kommer inte upp framtill.
Jag håller med om Oban men tycker han håller högre klass än Fairway, iaf idag. Dock var Fairway jämnare men tråkiga bakben i mina ögon.

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17