Bruksprov SWB 2016

Jag är inte jättejätteförtjust i någon av Floricellosönerna om jag ska vara ärlig. Det hade varit jättekul att se Fiorello som jag tror kan vara den som tilltalat mig mest. Dock tycker jag att Fairway var bäst av de som visades idag.

Jag tänker alltid när jag ser en hingst - vilken typ av sto skulle jag ta till denna hingst? Och om jag inte riktigt kan svara på frågan så tänker jag att hingsten inte ska godkännas

Angående Sir Donovan så var sällskapet oeniga, jag tyckte det var en fin och trevlig hingst med bussig attityd men kanske inte med "wow-faktor", medan andra tyckte att han var kalasfin. Angående att han breddade bak såg jag inget eftersom vi satt på en dum plats.

Zafferano förvånade mig på ett positivt sätt, han rörde sig bättre än förväntat och överglänste helt klart fullblodshingsten som var inne samtidigt, han uppförde sig dessutom exemplariskt.

Vad gör Bosun's Watch där? Jag fattade noll och inget av beskrivningen med bara en massa galoppmeriter, han såg trutig och spänd ut större delen av passet, osv... Kort sagt, vad ska han tillföra och inom vilken disciplin? Känns som att jag missat nåt stort här...

Angående Sir Donovan så var sällskapet oeniga, jag tyckte det var en fin och trevlig hingst med bussig attityd men kanske inte med "wow-faktor", medan andra tyckte att han var kalasfin. Angående att han breddade bak såg jag inget eftersom vi satt på en dum plats.

Zafferano förvånade mig på ett positivt sätt, han rörde sig bättre än förväntat och överglänste helt klart fullblodshingsten som var inne samtidigt, han uppförde sig dessutom exemplariskt.

Vad gör Bosun's Watch där? Jag fattade noll och inget av beskrivningen med bara en massa galoppmeriter, han såg trutig och spänd ut större delen av passet, osv... Kort sagt, vad ska han tillföra och inom vilken disciplin? Känns som att jag missat nåt stort här...
Jag är inte så insatt i varför han är där men han ger fantastiska avkommor. Har sett flera stycken.

Hur kan de kalla en hingst till kvartssamtal trots att han för andra gången i bruksprovssammanghang visar lite tråkigt humör, och samtidigt ej rekommendera en hingst med hittils så god kritik vidare :rage:. Vore Oban inte i så snygg förpackning och hade ett så fint möderne hade han inte släppts igenom - Det är min teori.

Hur kan de kalla en hingst till kvartssamtal trots att han för andra gången i bruksprovssammanghang visar lite tråkigt humör, och samtidigt ej rekommendera en hingst med hittils så god kritik vidare :rage:. Vore Oban inte i så snygg förpackning och hade ett så fint möderne hade han inte släppts igenom - Det är min teori.

Håller helt med! Känns som att man skulle switchat plats på Oban och Donovan...:grin:

En liten parantes, men efter att ha kollat på bilder från dagens ridprov (tack vare @Victovie) så verkar det ha blivit otroligt modernt att sadla väldigt långt bak. Nog för att många sadlar lite för långt fram, men i vissa fall ser det helt absurt ut-som om det är islandsryttare som sadlat...

En sak jag undrar över - varför rids hopphingstarna i hoppsadel på gångartsprovet?
Vore det inte bättre att använda dressyrsadel för att få visa gångarter på bästa möjliga sätt?

En sak jag undrar över - varför rids hopphingstarna i hoppsadel på gångartsprovet?
Vore det inte bättre att använda dressyrsadel för att få visa gångarter på bästa möjliga sätt?

De får välja.
jag gissar att vissa ryttare helt enkelt är mer vana att rida i hoppsadel och väljer det därför. Åtminstone ett par av hopphingstarna reds i dressyrsadel.

Jag tycker 3-åriga hopphästarna är intressanta.Kannanhästarna verkar trevliga.Sen verkar Taloubet Star RAA lovande.Både han och Oban VH (kvartsamtal)bär för mig det intressanta Contendro 1 blodet!Oban ser dessutom väldigt snygg ut på exteriörbilder!Sen är jag ju isabellfan så Zafferano har jag sett framemot

Tyvärr har man suttit uppe sen 01.00 med en kräksjuk knapp 2årig dotter så det ser tyvärr ut som att jag kommer missa bruks för tredje året i rad

Nu har jag inte sett jättemycket men blev också förvånad över Sir Donovan... Oban är jag inte alls förtjust i så håller med om att de kunnat switcha plats på dem!

Det är ju inte helt oviktigt att få in nya fullblod i ridhästaveln.
Jag har väl inte sagt att det är oviktigt med fullblodsinslag? Det enda jag har undrat över är vad han gör där och inom vilken disciplin han kommer verka eftersom jag inte hittar någon information om honom som jag kan relatera till. Att han har lämnat x antal avkommor som alla gått löp och sprungit in x antal kronor säger liksom inte mig så mycket när jag ska betäcka min halvblodsston.

Jag har väl inte sagt att det är oviktigt med fullblodsinslag? Det enda jag har undrat över är vad han gör där och inom vilken disciplin han kommer verka eftersom jag inte hittar någon information om honom som jag kan relatera till. Att han har lämnat x antal avkommor som alla gått löp och sprungit in x antal kronor säger liksom inte mig så mycket när jag ska betäcka min halvblodsston.

Något säger mig att du inte är den som skulle använda en ren xx-hingst...

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar