Bruksprov SWB 2016

Nu finns en del exteriörbilder att se om man går in i Equipe och tittar på startlistorna.

Väldigt blandad typ bland de gångartshingstar som har bild hittils.

Såg att ridsport kallar Zafferano för "bruksprovets egna breyer-modell".

För mig som samlar på modellhästar (bland annat av märket Breyer) är det en jättekonstig kommentar. Vad är det reporten kan tänkas mena? Att han är plastig? :confused:

@Habina Jag tolkar det som att Zafferano är så vacker att han ha kunnat vara modell och Breyer är väl typ det som finns för hästar att modella för:D.

Tack vare @Gabby_Ossi har jag fått se glimtar av dagens hingstar på fejan. Min klara favorit är Sir Donovan med Illusion på en god andraplats. Total Hope är också¨fortsatt fin men Deodoro såg på den filmen ut som en skållad råtta och var väldigt överilad. Zafferano är verkligen vacker som en dag, synd att gången inte matchar färgen. Men jag hoppas ändå han går igenom så det kommer lite färg i swb:p.

@Habina Jag tolkar det som att Zafferano är så vacker att han ha kunnat vara modell och Breyer är väl typ det som finns för hästar att modella för:D.

Aha! :idea: Jo, de gör ju ofta kändishästar, som Secretariat, Milton, Big Ben och Salinero. Men sedan brukar de hästarna hastigt avlida. :nailbiting:

Vilket påminner mig att jag måste lägga en beställning på Valegro... :angel:

Min favorit bland dressyrhingstarna efter dagen är Gammelenggårds Zappa, därefter Sir Donovan, Illusion och Deodoro.

Bland hopphingstarna är min favvo Kannatol och även Mr Vain GJ och Innocent rörde sig trevligt. Typ- och stammässigt gillade jag även Canon VT, Taloubet Star RAA, Newark och Copycat.

Min favorit bland dressyrhingstarna efter dagen är Gammelenggårds Zappa, därefter Sir Donovan, Illusion och Deodoro.

Bland hopphingstarna är min favvo Kannatol och även Mr Vain GJ och Innocent rörde sig trevligt. Typ- och stammässigt gillade jag även Canon VT, Taloubet Star RAA, Newark och Copycat.
Såg du att Jeanna hade Reinstat (eller vad man säger?) din film på Sir Donovan?

Nu var det ju ganska många 3-åriga dressyrhingstar som gick igenom förra året, i år känns det som att det kan bli lite fler hopphästar från den årgången om man läser omdömena!

Någon som såg Kannatol hoppa idag?

Jag ska låna ett Armitage-sto, egentligen att rida på men nu blev jag sugen på att ta ett föl också :p

Hur följer ni som inte är på plats bruksprovet, var finns bästa liveresultaten, bilderna osv?

Hittar inget bra, jag vet exempelvis förr kunde man se varje hingst resultat för resultat på Equipe, nu hittar jag inget alls sånt... :meh:

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Valp 2025