Bruksprov SWB 2016

Har sett lite filmer på Gammelenggårds Zappa (e. Glock's Zonik - Akinos - Astaire - May Sherif) och den verkar väldigt häftig! Och Zonik själv börjar ju verkligen bli snackis.

Ganska nära släkt med Akeem Foldager (e. Akinos - Loran - Astaire), de har samma mormor. Finns även en till GP-häst från samma möderne och samma linjer, Aquila Foldager (e. Akinos - Loran - May Sherif).

Då är det alltså dessa som var anmälda som andra hingstar:

3 år
Ibiza e. Desperado - Jazz
Kannatol e. Kannan - Stakkatol
Sacre Coeur e. San Amour - Fürst Heinrich

4 år
Heathrow e. Apache - Gribaldi

Mesta fadershingst är Floricello med 4 avkommor, sedan Kannan 3 st, Quaterback och Sir Donnerhall II 2st.

Eftersom de saknar möderinformation i katalogen:

Enligt horsetelex är Ibiza godkänd i Oldenburg. Mamman är helsyster till Wilton 1137. Längre bak på mödernet även släkt med bl.a. Zuidenwind, Charmeur, Zhivago.

Sacre Coeurs mor och mormor har tävlat lättare klsser dressyr, mormors mor har lämnat en avkomma i GP dressyr. Hon är mormor till en hingst som fått Premie. En helsyster till mormors mor är mormor till Wynton.

Håller med @MissFideli men traven på den videon har utvecklats enormt från en äldre film jag sett så hoppas att galoppen kommer också. Men stammen på den andra gula tilltalar mig faktiskt mer men har inte lyckats hitta någon video.

Även jag håller med. Den har utvecklats mycket i traven men jag tror ändå den får svårt att hävda sig bland vissa andra. Siluetten är trevlig, men inte supermodern och galoppen är i alla fall på de filmer som finns ganska average. Hans främsta kvalité känns för mig i dagsläget som att det är färgen - Och färgen är inte ens med på listan över det jag söker i en hingst.
Sir Donovan (den andra gulingen) såg jag på 3-årschapionatet och tyckte den var väldigt fin. I uppförsbacke och med motor bak. Kanske att skritten kunde varit lite mer genom kroppen och med längre steg. Högställd och modern. Att hitta film på honom går jag också bet på dock.

Jag håller också med. Tyvärr känns det som att färgen är han styrka, och om man tittar på utbudet av dressyrhingstar idag och vad han ska konkurrera med så har jag svårt att se att han kan hävda sig :cool:

Lätt OT men ver någon om man får ha med sig hund som bruksprovs besökare? Försökt googla men inte funnit något svar... Är pyttehund om det gör någon skillnad.

Lätt OT men ver någon om man får ha med sig hund som bruksprovs besökare? Försökt googla men inte funnit något svar... Är pyttehund om det gör någon skillnad.

För några år sedan var det skyltar om att man inte fick ta med hundar på läktaren.

För några år sedan var det skyltar om att man inte fick ta med hundar på läktaren.
Skyltarna finns kvar och folk bryr sig lika lite nu som då.

Jag kommer för övrigt ha med mig en hund, den kommer att ligga i en väska hela tiden på läktaren. Det hade jag förra året också.

@Vingra så din hund kommer inte vara ensam. Min lilla chihuahuavalp kommer också vara där. Och fan ta henne om hon börjar skälla

Skyltarna finns kvar och folk bryr sig lika lite nu som då.

Jag kommer för övrigt ha med mig en hund, den kommer att ligga i en väska hela tiden på läktaren. Det hade jag förra året också.

@Vingra så din hund kommer inte vara ensam. Min lilla chihuahuavalp kommer också vara där. Och fan ta henne om hon börjar skälla
Ah då vågar jag nog smuggla med mig chihuahua jag med :)

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar