Brukshundklubb i Berlin?

Colina

Trådstartare
I vinter flyttar jag, sambon och hundarna till Berlin. Jag gissar att det borde finnas någon typ av hundklubb/träningsanläggning där runtomkring men har inte lyckats hitta någon information på nätet.

Är det någon här som har en aning om det finns en motsvarande brukshundklubb att träna på i krokarna?

Sv: Brukshundklubb i Berlin?

Brukshundsklubbar finns inte i tyskland. Men det finns lite föreningar och privata hundklubbar och träningsplatser runt om. Googla typ "hundesportverein", "hundeclub", "hundeplatz", "hundetraining" i Berlin så borde det komma upp lite olika.

Sv: Brukshundklubb i Berlin?

Kolla även om det finns en rasklubb för den ras du har. Vissa rasklubbar har egna ställen man tränar och har andra aktiviteter på. T ex har PSK (Pinscher-schnauzer) 2 klubbar i Hamburg och fler runt om i Tyskland.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka