Brukar ni skicka ett sista ”tack-mail” till kundtjänster?

Jag skickar ett tack och bekräftelse på att problemet är löst.
Och tänker att oavsett vem som läser det kan det ju vara bra att det syns att ärendet är klart och löst.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Är ju ett litet företag men det är så att oavsett om man ringer eller mailar till olika adresser blir man skjutsad till samma person för svar. Även ett år senare.
 
Jag skickar sällan tackmejl i efterhand. Brukar skicka ”tack på förhand” i första mailet, och kanske någon gång till i konversationen, men inte efter deras sista mail. Kanske får bättra mig. Jag säger alltid tack i slutet av ett telefonsamtal dock.
 
Är ju ett litet företag men det är så att oavsett om man ringer eller mailar till olika adresser blir man skjutsad till samma person för svar. Även ett år senare.
Ja på små företag kan jag mycket väl tänka mig att det funkar så. Jag pratar stora företag med stor kundtjänst där allt samlas i en gemensam inkorg.
 
Ja på små företag kan jag mycket väl tänka mig att det funkar så. Jag pratar stora företag med stor kundtjänst där allt samlas i en gemensam inkorg.
Vi har gemensam inkorg:ar men är få nog att kunna välja våra egna kunder ur den alla :) (hum det är dock b2b.)
 
Tackar oftast, men inte alltid. Själv jobbat i kundtjänst och visst är det ett Mail till i mängden, men det är ju ett trevligt och ganska snabbt avklarat mail. Om det förgyller någons dag på andra änden så är det värt det tänker jag.
 
För min del mejlar jag oftast i jobbet och nästan aldrig privat. Men brukar tacka om de skickar in snabbt eller om det kommer direkt till mig så de får bekräftelse på att det är mottaget. Egentligen ska inte mejlkorrespondensen gå direkt via mig utan via myndighetens mejladress men i många fall har jag kontakt med samma person i många ärenden. Använder de den adress de ”ska” får de ett autosvar men det får de inte om de skickar till handläggaren personligen.

Dessutom vill både jag och arbetsplatsen som helhet minska telefonsamtalen så ett snabbt mejlsvar kan många gånger undvika ett telefonsamtal om mejlet kommit fram.
 
Jag brukar tacka för hjälpen. Både privat o jobbsammanhang.
Om jag går till mig själv vill jag gärna ha en bekräftelse att mina svar mm kommit fram o inte fastnat. Så tänker att den som hjälpt kanske också vill veta, så hen inte jobbat och lagt tid på något i onödan som ändå inte kommit fram.

Jag har själv erfarenhet där kundsupporten återkopplat någon vecka senare för att höra hur det gått då jag tex hade problem med min fiberuppkoppling. Tyckte jag var trevligt.
Samma när vi hördes i ett annat ärende typ ett år senare så frågades det om det fortfarande funkade som det skulle osv.
 
Jag har nog aldrig använt mail i kundtjänstärenden utan bara onlinechat, och där tackar jag alltid samt lämnar stjärnor om det efterfrågas.
 
Skickar alltid tack-meddelande när jag varit i kontakt med kundtjänst. Det gäller oavsett om det varit en mer personlig kontakt eller om flera varit inblandade. Precis som jag skulle säga tack om personen stod framför mig.

Säger tack till chatbotar också, det går av bara farten 😅
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 614
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 584
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 700
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp