Brukar ni skicka ett sista ”tack-mail” till kundtjänster?

Jag brukar nog mest skicka ”tack på förhand” i första mejlet och sen inget avslutande tack-mejl. Om ärendet drar ut på mejlen och det blir en del fram och tillbaka brukar jag skicka ett sista ”tusen tack för hjälpen”-mejl
 
Men även på stora företag verkar samma snubbe plocka upp samma mail om samma ärende igen. I korgen, speciellt om man skriver hej Stefan.

Misstänker att i många fall är kundtjänster mycket mindre anonyma än man tror. I andra inte såklart.
Folk verkar också i vissa fall tro att företag är större än de är.
Jag har jobbat i kundtjänst på ett stort företag. Tro mig, det är inte så personligt som det verkar alla gånger.
 
Tackar i princip alltid och önskar en trevlig dag. Jobbade själv i service-bransch som yngre, om än inte kundtjänst, och minns hur mycket ett tack kunde betyda. Speciellt när en stor del av kunderna inte var fullt så trevliga.
Har slagits av samma tanke ang att ta upp tid och plats själv, men tänker att ett simpelt tack går snabbt att radera för mottagaren också. Har svårt att se att det är såna mail som påverkar deras arbetsmiljö negativt så jag fortsätter tacka tills något motbevisat mig.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Okej! 😅
 
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?
Jag brukar inte skicka tack, ungefär av samma anledning som dig.
 
<snip>
Har slagits av samma tanke ang att ta upp tid och plats själv, men tänker att ett simpelt tack går snabbt att radera för mottagaren också. Har svårt att se att det är såna mail som påverkar deras arbetsmiljö negativt så jag fortsätter tacka tills något motbevisat mig.

Jag tror det ar fa som tycker att man "tar for mycket plats" for att man ar vanlig och tackar for hjalpen.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Det jobbiga är när det är olika personer som svarar olika saker, som om de inte läst mailhistoriken. :down:
 
Det jobbiga är när det är olika personer som svarar olika saker, som om de inte läst mailhistoriken. :down:
Ibland ser man inte allt, utan bara senaste svaret. Det är lite olika vilket system som används. Och ärligt talat, ibland hann man inte läsa allt :o
 
Ja, jag skickar ofta ett tack för hjälpen som avslutning - mycket för att det just signalerar avslut, att jag upplever att frågan är klar.
Jag tänker likadant! Och jag antar att de hanterar ett gäng med frustrerande personer på daglig basis, så de uppskattar nog ett vänligt ”tack för hjälpen”. Det sliter så lite för min del, men ger förhoppningsvis en bra känsla hos den kundtjänstmedarbetaren som hjälpt mig.
 
Nästan alltid, men är det något kort/enkelt av administrativ karaktär skriver jag redan i mitt första mail ”Stort tack på förhand för din hjälp med detta” eller ngt liknande och då skickar jag inget mer sedan.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 614
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 584
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 700
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp