Brukar ni skicka ett sista ”tack-mail” till kundtjänster?

Rosett

Trådstartare
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?
 
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?

Jag skickar det om jag har någon ytterligare feedback som jag tänker är värd att dela med mig av. Oftast positiv. Jag tänker att kundtjänstpersonal behöver få den feedbacken, annars handlar det nog mest om klagomål på ärenden som kanske inte ens är lösbara.
 
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?

Jag gör! Och känner mig (nästan) alltid oförskämd som tar upp onödig plats och hantering i mailkorgen, så jag tackar för att du ställer denna fråga som jag också tänkt fråga om hur man "ska" göra för att vara en bra kund 🤣
 
Ibland gör det jag beroende på vad det gäller.
Hade det problemet häromdagen men där kommer jag tagga dom när grejerna kommer så får dom ett tack på den vägen och reklam
 
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?
Det beror väl på hur lång konversation och om det verkar vara mail direkt till en person eller genom ett system. Men jag tackar normalt i alla fall om det är -fråga, -svar -tack. Om det är en lång konversation lär jag ha verkat tacksam någonstans innan dess.

Tycker att folk är pinsamt otacksamma ofta när man svarar på mail och hjälper dem på jobbet. Det tar faktiskt ganska lång tid att svara ibland.

Och man blir väldigt glad av ett artigt och snällt tack :)
 
Jag gor det nar jag kan ge en positiv kommentar (nastan alltid) och far ofta en kommentar tillbaka fran personen som tar emot det hur trevligt det ar.

I dag vantar jag pa ett samtal fran en myndighet med 3 timmars telefonko.😳 Sist jag pratade med dem undrade jag (mycket vanligt) om det fanns nagot satt att slippa de 3 timmarna utifall att problemet inte skulle vara lost den har veckan. Hon som tog emot samtalet erbjod sig att ringa till mig "first thing Tuesday morning" istallet for att jag skulle ringa upp och behova vanta.
 
Tillägger att jag själv jobbar med något som kan liknas vid kundtjänst/teknisk support som del av mitt jobb, och det är bra att få feedback. Inte minst feedback på om föreslagen lösning löste problemet eller inte, vilket också verkar lite olika hur olika kunder tänker om.
Ja gud ja! jag löser ofta också "datarelaterade" problem och det är hopplöst! En gång fick jag ett mail ett halvår senare om att det "fortfarande inte var löst" när jag tydligt hade föreslagit en lösning och bett dem återkomma om det löste eller inte löste problemet. (men självklart antog att det var löst när det inte återkom, eftersom folk inte ens tenderar återkomma med ett tack om det löste sig. Så då ligger det ju kvar i bakhuvudet lite halvt.)

(det är inte mitt mesta jobb egentligen men vi turas om om infokorgar o telefon osv.)
 
Oftast, men inte alltid. Tänker lite som TS att det kanske är onödigt att belasta med ännu ett mail men samtidigt minns jag att jag verkligen uppskattade ett tack när jag själv jobbade med mail-baserad kundtjänst, så oftast brukar jag faktiskt skriva och tacka.
 
Jo, men i stora företag går det inte till personen som svarade ofta. Utan till en central inkorg.
Men även på stora företag verkar samma snubbe plocka upp samma mail om samma ärende igen. I korgen, speciellt om man skriver hej Stefan.

Misstänker att i många fall är kundtjänster mycket mindre anonyma än man tror. I andra inte såklart.
Folk verkar också i vissa fall tro att företag är större än de är.
 
Som kundtjänstarbetare på medelstort företag uppskattar jag alltid trevligheter, plus skönt för mig att veta att kunden känner sig klar.
Som kund brukar jag själv skicka och tacka och skriva om det är något jag är särskilt nöjd med, typ snabba svar
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 614
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 584
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 700
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp