Brukar inte ston stå och klia varandra?

fejko

Trådstartare
Har mest haft valacker förut. Även min valack och mitt sto stod och kliade varandra. Nu har jag två ston och jag har aldrig sett dem klia varandra.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Mina gör det med rätt sällskap, det är inte vem som helst som får komma i närheten;)
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Mina gör det med rätt sällskap, det är inte vem som helst som får komma i närheten;)

Det ena stoet är en riktig bitch, den andra håller sig på avstånd. Förmodligen därför det inte blir något kliande.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Det beror väl på vad de tycker om varandra? Inte står man väl och kramar första bästa person? :D
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Mina ston kliar varandra i fälltider, dvs när min fux känner för att själv bli kliad :p.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Allt hänger på personkemin....
Ett av stona i stallet kliar enbart de andra stona, ett annat sto kliar första bästa häst som finns i närheten, en av valackarna kliar ALDRIG någon annan o.s.v.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Min valack står med ett mycket dominant sto. De är väldigt tajta, men jag ser dem aldrig klia varandra. Hon verkar inte uppskatta kroppskontakt från andra hästar. Ingen aning om huruvida det har att göra med att hon är ett sto.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Vi har 2 ston och en valack i hagen och dom kan stå i ring och klia varandra allihop, eller ibland 2 i taget.

Tidigare när vi hade 3 ston kliade dom också varandra. :)
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Har förstås med individerna och relationerna att göra.
Mitt sto kliar på sina bästisar oavsett kön, inte svårare än så.
 
Sv: Brukar inte ston stå och klia varandra?

Mina 3 en stor häst, en b-ponny och en shettis står ofta ich myser och kliar varandra. Ofta samtidigt, jag brukar också få vara med när jag är där
 

Liknande trådar

Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 229
Senast: L(i)FE
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 483
Senast: Stereo
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 747
Senast: Sel
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 432
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vd
  • Hiss och diss del 5
  • Väder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp