Brukar bebisar sova hela natten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Min flicka är nu 2,5 månader och sover från ca 23,00 till mellan 5 och 7 på morgonen. Min sambo tycker att jag ska väcka henne för att hon ska äta mitt i natten, men jag anser att hon reglerar själv sina måltider. Vad tycker ni och är det normalt att sova så länge när man är så liten?
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Min dotter sov också ungefär så som du beskriver, alltså 7-8 timmar i sträck de flesta nätter, från det att hon var några veckor gammal. Väckte henne aldrig, varken för mat eller annat, utan hon fick sova hur mycket hon ville.... NJUT av att ha fått ett barn som sover på nätterna!!!
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Låter väl fullt normalt att hon sover! Bara att gratulera liksom! Är övertygad om att hon själv reglerar hur mycket hon äter. Många barn börjar väl så småningom sova över nattmålen, när det sker är ju individuellt.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Min tjej är också 2,5 månader och hon har sedan hon var 2 månader sovit mellan 7-9 timmar utan mat på natten. Det är inget onormalt. Så njut av det. Går hon upp i vikt som hon ska finns det inget att oroa sig för.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Tack för alla svar.

Jätteskönt att höra att det är precis som det ska. Vilket jag trodde, men det är lätt att bli osäker när jag inte vet. Då ska jag bara njuta :)
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Hon sover gott för att hon är nöjd. Väck henne absolut
inte. Sov gott, du med!
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Min sambo tycker att jag ska väcka henne för att hon ska äta mitt i natten ---

Det är inte säkert det går väcka henne. Lilleman började oxå sova hela nätter när han var drygt två månader. Jag försökte väcka honom (för det spände i brösten), men det gick inte. Efter några dagar vande sig brösten.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Nä det är sant, hon går nog inte att väcka.
Och brösten ja. Aj, kan jag väl säga.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Det är inte säkert det går väcka henne. Lilleman började oxå sova hela nätter när han var drygt två månader. Jag försökte väcka honom (för det spände i brösten), men det gick inte. Efter några dagar vande sig brösten.
Fast ibland kan det ju gå att få dem att suga fast de inte vaknar :D - det brukade jag göra om jag behövde iväg på morgonen innan han vaknade och brösten var fulla. Det var bara att lägga bröstet mot munnen på honom så tuttade han snällt i sömnen, men så har han varit en mycket matglad typ från start också ;)
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Grattis till ett nattsovande barn :)

Jag har haft en av vardera och det är ju himmelriket när man får sig en hel natts sömn och kan vara en normal människa på dagen :)
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Ville sov 10 till 11 timmar per natt redan som 2-månaders och han växer som ogräs, så jag skulle aldrig få för mig att väcka för mat :D.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Det finns bara en anledning till att väcka sovande barn.
Och det är om barnet växer dåligt och är underviktigt och därför behöver äta mera än det orkar hålla sig vaken.
Men det kommer i sådana fall BVC att diskutera med er.

Alla andra barn mår bäst och växer bäst av att få sova ifred om nätterna.
Vem i hela friden vill bli väckt på natten när man sover.
Inte du, inte jag, inte din sambo och garanterat inte ert barn.
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Jag instämmer, njut av att bebisen sover och väck den inte!
 
Sv: Brukar bebisar sova hela natten?

Jag lovar, jag ska verkligen inte väcka henne. Bara njuta.
Och hon växer som hon ska och mer därtill.

:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 631
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Söker konkreta tips på hur man kan få en 7,5 åring att sova hela natten i egen säng i eget rum. Självklart kommer han vara välkommen vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 908
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 567
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp